شناسه خبر : 433918
تاریخ انتشار :
آلپینا از بی ام و B5 بای‌توربو با توان 608 اسب‌بخار رونمایی کرد

آلپینا از بی ام و B5 بای‌توربو با توان 608 اسب‌بخار رونمایی کرد

خودرونگاران- آلپینا از بی ام و B5 بای‌توربو رونمایی کرد. این سدان حرفه‌ای بر پایه‌ی سری 5 با کد G30 توسعه یافته است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از زومیت،‌ یکی از مهمترین رویدادهای مربوط به بی‌ام‌و در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ اتفاق افتاد؛ این در حالی است که این اتفاق مهم خارج از غرفه‌ی بی‌ام‌و و در غرفه‌ی آلپینا به وقوع پیوست. آلپینا B5 بای‌توربو، در این غرفه رونمایی شد. این خودرو بر پایه‌ی بی‌ام‌و سری ۵ با کد اتاق G30 است و جایگزین خوبی برای M5 بعدی خواهد بود. آلپینا بار دیگر نشان داد که یک سدان قدرتمند و قانع‌کننده، همواره از شهر گارشینگ بای مونیخ پا به عرصه نمی‌گذارد و آلپینا نیز حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن دارد.

آلپینا بی ام و B5 G30

آلپینا بی ام و B5 G30

سدان قدرتمند B5 توان خود را از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴.۴ لیتر دریافت می‌کند که تغییراتی نسبت به نسخه‌ی M550i دارد. بی‌ام‌و آلپینا B5 مدل ۲۰۱۷، قادر به تولید ۶۰۸ اسب‌بخار توان و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است که نشان‌‎دهنده‌ی جایگاه ممتاز این سدان در کلاس سدان‌‎های سایز متوسط است.

آلپینا بی ام و B5 G30

آلپینا بی ام و B5 G30

بی‌ام‌و آلپینا B5 مدل ۲۰۱۷، این قدرت چشمگیر را که از پیشرانه‌ی V8 با توربوشارژرهای دوقلو حاصل شده است، به همه‌ی چهارچرخ ارسال می‌کند، که باعث ایجاد کشش فوق‌العاده و عملکرد رانندگی قابل ملاحظه و بدون نقصی می‌شود. عملکرد این سدان در زمین‌های خشک به گونه‌ای است که قابلیت ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۳.۵ ثانیه دارد. همچنین طبق گفته‌ی آلپینا، دستیابی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۱۱.۴ ثانیه اتفاق می‌افتد. با توجه به نوع عملکرد، آلپینا B5 بای‌توربو همانند سریع‌ترین خودروهای این کلاس عمل می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌توان گفت عملکردی فراتر از خودروهایی از بی‌ام‌و نسخه‌ی M و مرسدس نسخه‌ی AMG دارد.

آلپینا بی ام و B5 G30

آلپینا بی ام و B5 G30

با توجه به چالاکی و تیز بودن سری ۵ که پایه و اساس آلپینا B5 محسوب می‌شود، اکثر کارشناسان خودرو بر این مسئله اتفاق نظر دارند که آلپینا B5 را از نظر دینامیک رانندگی، قهرمان بلامنازع این کلاس است. برای اینکه مطمئن شوید که عملکرد خوب این سدان، مختص مسیر‌های مستقیم نیست و حتی در مسیرهای پیچ در پیچ نیز عملکرد خوبی دارد، توسعه‌دهندگان بی‌ام‌و سری ۵، پکیج کامل شاسی با عملکرد و تکنولوژی بالا را در اختیار تیم آلپینا قرار داده‌اند. سیستم فرمان‌پذیری در اکسل عقب، میله‌ی تثبیت‌کننده‌ی لرزش و دمپرهای تطبیقی به صورت استاندارد در سدان B5 مورد استفاده قرار گرفته است.

آلپینا بی ام و B5 G30

آلپینا بی ام و B5 G30

برخلاف بی‌ام‌و سری ۵ نسخه‌ی G30، آلپینا B5 از حالت رانندگی «Comfort Pro» بهره می‌برد که حاصل کنترل و دسترسی کامل به تمامی سیستم‌ها است. تعویض چرخ‌های جلو با نمونه‌ی مقاوم‌تر و همچنین سیستم ترمز قوی‌تر در چرخ‌های عقب، از الویت خارج شده است و در عوض بر بهبود کیفیت سیستم کروز کنترل تمرکز شده است.

آلپینا B5 G31 که نسخه‌ی تورینگ (استیشن) این سدان محسوب می‌شود، در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی نشد. تغییرات مذکور همگی در نسخه‌ی دیزلی این خودروی، موسوم به D5 نیز اعمال شده است. به نظر می‌رسد، تمامی تغییرات اعمال شده برای بهبود این سدان حرفه‌ای، کاملاً راضی‌کننده و لذت‌بخش است.


نظرات

نظر شما

: : :


آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو





پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.