شناسه خبر : 551064
تاریخ انتشار :
تولید خودروی اقتصادی کلید خورد
با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

تولید خودروی اقتصادی کلید خورد

خودرونگاران_ مدیر کل صنایع خودروی وزارت صمت از آغاز فرایند تولید خودروی اقتصادی در کشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، عبدالله توکلی‌لاهیجانی در گفت‌وگو با رسانه ملی، در تعریف خودروی اقتصادی عنوان کرد: سرانه تولید ناخالص کشورمان دو هزار و 300 دلار است که معنایش این است که قسمت اعظم بازار ما نیاز به خودرو‌هایی ارزان و در‌عین‌حال ایمن و کارآ دارد، بنابراین این‌جا مفهومی به نام خودروی اقتصادی شکل می‌گیرد، که مختص کشور ما نیست. وی ادامه داد: چهار میلیارد نفر از جمعیت کره زمین درآمد کمتر از دو هزار دلار در سال دارند، بنابراین براساس نیاز و بازار باید رویکرد جدیدی در طراحی و توسعه محصولات اتفاق بیفتد. این مقام مسوول در وزارت صمت در ادامه عنوان کرد که 50درصد بازار کشور ما به خودرو‌های زیر 250میلیون تومان اختصاص دارد و 21میلیون خودروی شماره‌گذاری‌شده داریم که 7میلیون آن پراید است.

بنابراین مهم است که به این بازار فکر کنیم. توکلی لاهیجانی در پاسخ به این سوال که در دنیا چطور به این مسئله فکر شده است، اضافه کرد که در دنیا رویکردی به نام نوآوری مقتصدانه وجود دارد که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به‌خصوص در ده سال اخیر موجی ایجاد کرده و هدف از این رویکرد رسیدن به محصولی است که به اندازه کافی باکیفیت باشد و بتواند نیاز‌های اساسی مشتریان را با قیمت مناسب پاسخ دهد؛ بنابراین در دسترسی به محصول ارزان‌قیمت با یک رویکرد کاملا علمی مواجه هستیم که از همان رویکرد باید استفاده شود.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.