شناسه خبر : 551103
تاریخ انتشار :
فرصت طلایی پیش‌روی قطعه‌سازان ایرانی با حضور در نمایشگاه «اتومبیلیتی»‌ روسیه
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تاکید کرد:

فرصت طلایی پیش‌روی قطعه‌سازان ایرانی با حضور در نمایشگاه «اتومبیلیتی»‌ روسیه

خودرونگاران_ دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، حضور در نمایشگاه بین المللی اتومبیلیتی روسیه که 31 مردادماه تا سوم شهریور ماه برگزار خواهد شد، فرصتی طلایی برای قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی برشمرد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، «آرش محبی نژاد» در جلسه هماهنگی برگزاری پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه افزود: ایران دارای یک صنعت خودروسازی پابرجاست و تولید خودرو در آن، حتی یک روز هم متوقف نشده است، اما در مقابل خودروسازی کشور روسیه که از نظر ابعاد، اقتصاد و غیره قابل قیاس با ما نیست، به محض تحریم زمین‌گیر و بسیاری از کارخانجات آن با توقف روبرو شدند.

محبی نژاد ادامه داد: امروز خودروسازان و قطعه سازان روسی دست یاری به سمت ما دراز کرده اند، در این زمینه بخشی از توان ما را ملاحظه کرده اند و بخشی دیگر را در این نمایشگاه ملاحظه خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گفت: ما خواهان آن هستیم که قراردادهای قطعه‌سازان ایرانی با روس ها دارای دوره بازگشت سرمایه باشد و قراردادها ادامه داشته باشد، نه اینکه پس از برداشته شدن تحریم‌ها روسیه بخواهد از ایران رویگردان شود.

این مقام صنفی تصریح‌کرد: در این زمینه تفاهم نامه هایی بین انجمن های ایرانی با انجمن‌های خودروسازی و قطعه‌سازی روسی آماده شده که به امضا خواهد رسید، همچنین جلساتی بین وزارتخانه‌های صمت ما و وزارت صنایع روسیه برگزار خواهد شد و قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه سفیر کشورمان در افتتاحیه این نمایشگاه در روز ۳۱ مرداد حضور داشته باشند.

وی بیان داشت: پیش از این انجمن همگن قطعه‌سازی ۲۰۰متر مربع غرفه از این نمایشگاه را به خود اختصاص داد و ایران‌خودرو نیز در آن حضور یافت، اما آنقدر استقبال قطعه‌سازان خوب بود که اکنون سالن اختصاصی به وسعت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع در اختیار ایران قرار داده شده است.

برپایه این گزارش، نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۲ در محل نمایشگاه های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.

برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه سازی ۲ کشور، امضای تفاهم نامه انجمن های قطعه سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B۲B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.


نظرات

نظر شما

: : :


آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو





پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.