شناسه خبر : 551405
تاریخ انتشار :
حرکت رو به رشد روابط اقتصادی ایران و روسیه در یک سال گذشته
عرضه دو خودرو «تارا» و «شاهین» در مسکو

حرکت رو به رشد روابط اقتصادی ایران و روسیه در یک سال گذشته

خودرونگاران - وزیر صنعت، معدن و تجارت در بدو ورود به مسکو گفت : همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه صنایع کشتی‌سازی، هوایی و خودرویی گسترش می‌یابد.

به گزارش خودرونگاران  شاتا، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که با هدف شرکت در نمایشگاه خودرو روسیه و امضای تفاهم نامه های اقتصادی با این کشور به روسیه سفر کرده است گفت: در سال های گذشته روابط ایران و روسیه رو به رشد بوده و در یک سال گذشته این رشد مشهود تر است و وارد فاز های جدید تری شده است.
فاطمی‌امین با اشاره به آغاز در صادرات توربین‌های گازی و محصولات فناورانه به روسیه، از احتمال امضای تفاهم نامه های اقتصادی در روسیه خبر داد و گفت: در این سفر چندین موضوع پیگیری خواهد شد، که مهمترین محور‌های آن، آغاز همکاری مشترک در حوزه صنایع کشتی‌سازی، صنعت هوایی و صنایع خودرویی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به حضور ۵۰ شرکت ایرانی برای در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده درماه های اخیر تلاش شد تا شرکت‌های ایرانی و روسی که در این حوزه فعال هستند، همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند.
وزیر صمت به ثبات تولید در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و گفت: با رفع مشکلات سال‌های قبل، تولید خودرو به ثبات لازم رسیده و در نمایشگاه روسیه نیز دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود.
فاطمی‌امین افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد و در این سفر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی خواهد شد.
گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات، لوازم یدکی و صنایع وابسته، موسوم به «اتوموبیلیتی۲۰۲۲» از روز دوشنبه ۳۱ مرداد با حضور ایران و صد‌ها شرکت بین‌المللی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های مسکو آغاز می‌شود و غرفه ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات روسی افتتاح خواهد شد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.