شناسه خبر : 554706
تاریخ انتشار :
خودرو در بورس کالا با قیمت منطقی به دست خریداران می‌رسد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

خودرو در بورس کالا با قیمت منطقی به دست خریداران می‌رسد

خودرونگاران - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عرضه خودرو در بورس کالا در مقایسه با روش های قبلی را راهکار بهتری می‌داند که موجب می‌شود خودرو با قیمت منطقی و منطبق با قدرت مالی مصرف‌کننده به دست خریداران برسد.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از اقتصادنامه، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا در مقایسه با روش‌های قبلی راهکار مناسب‌تری است، اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس کالا موجب می‌شود، این کالا با قیمت منطقی و منطبق با قدرت مالی مصرف‌کننده به دست خریداران برسد.

وی افزود: افزایش قیمت تمام شده تولید موجب زیان خودروسازان در تولید و عرضه خودرو به بازار شده است. مواد اولیه‌ای همچون فولاد که از بورس کالا تامین می‌شود، با قیمت آزاد و جهانی محاسبه می‌شود. این در حالی است که قیمت نهایی خودرو با نرخ مواد اولیه همخوانی ندارد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزند در مجلس با اشاره به سود هنگفت حاصل از فروش خودرو از ناحیه تفاوت قیمت کارخانه و بازار که نصیب عده‌ای خاص شده و تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور ندارد، متذکر شد: یکی از راهکارها اختصاص خودرو به افراد خاص به عنوان مثال دهک‌های پایین کشور و مصرف‌کنندگان واقعی و با تعریف شرایط خاص است.

محبی نجم آبادی تاکید کرد: سیاست‌های کلی حاکمیت و دولت از جمله در حوزه خودرو می‌بایست ضمن توجه به دهک‌های پایین، آزادسازی و رهایی کشور از فضای دو نرخی بودن باشد چراکه دو نرخی بودن یک کالا، زمینه فساد را مهیا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری دستوری منجر به تحمیل بدهی انباشته بر خودروسازان و در نهایت دولت می‌شود و در فروش بر اساس قرعه‌کشی، خریدار نهایی خودرو مشخص و شفاف نیست. ضمن اینکه خودروسازان می‌بایست برنامه‌ای مبتنی بر افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت ارائه دهند که در این صورت قطعا بهبود وضعیت صنعت خودرو و جلب رضایت مصرف‌کنندگان محقق می‌شود.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.