شناسه خبر : 554738
تاریخ انتشار :
رشد تولید سایپا در مردادماه با وجود خروج سه خودرو پر تیراژ از خطوط تولید
معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا:

رشد تولید سایپا در مردادماه با وجود خروج سه خودرو پر تیراژ از خطوط تولید

خودرونگاران_معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا گفت: گروه خودروسازی سایپا در مردادماه سال جاری تعداد 32 هزار و 984 دستگاه تولید کرده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تیراژ 26 هزار و 241 دستگاه به تعداد 6 هزار و 743 دستگاه بیشتر و با رشد 26 درصدی همراه بوده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از سایپانیوز، مسعود پروین  با بیان مطلب فوق افزود: با وجود تعطیلات تابستانی و همچنین تعطیلات مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، گروه سایپا در مرداد ماه سال جاری توانست با تولید 32 هزار و  984 دستگاه خودرو و میانگین تولید هزار و  499 دستگاه روزانه، نسبت به تیر ماه سال جاری با میانگین تولید روزانه هزار و 438 دستگاه، رشد 4 درصدی(روزانه 61 دستگاه بیشتر) تولید کند. این در حالی است که کمبود موتور به دلیل عدم تامین بلوک سیلندر، سوپاپ و میل سوپاپ در اثر قطع برق در شرکت های تامین کننده، حداقل به میزان یک روز در هفته صورت گرفته است.
معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا تصریح کرد: با توجه به خارج شدن 3 خودروی پر تیراژ تیبا، تیبا2 و ساینا از چرخه تولید سایپا که حدود نیمی از تیراژ تولید روزانه گروه را تشکیل می داد، انتظار می رفت که مشابه خروج پیکان و پراید در سال های گذشته، گروه سایپا دچار افت تولید شود ولی این گروه با ادامه استراتژی تبدیل تهدید به فرصت، با بررسی و برنامه ریزی جایگزینی تولید سایر خودروها و همچنین استفاده از پتانسیل شرکت های گروه نظیر برون سپاری قالبها از داخل شرکت سایپا به شرکت های زیر مجموعه (شرکت های قالب های صنعتی سایپا و سایپا پرس) و...  نه تنها این اتفاق ایجاد نشد بلکه در انتهای مرداد ماه سال جاری با تولید 170 هزار و 197 دستگاه خودرو، از تولید مدت مشابه در سال قبل به تعداد  168 هزار و 691 دستگاه عبور کرد.
او افزود: تاکنون حدود 201 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتری شده و حدود 65 هزار دستگاه در فرآیند تجاری سازی، شماره گذاری، حمل و تحویل است که مجموعا" حدود 266 هزار دستگاه، عملکرد این گروه (فرآیند فروش و آماده سازی جهت تحویل) در ۶ ماه اول سال 1401 تا 19 شهریور ماه است.
پروین تاکید کرد: در آمار ارائه شده از سوی سایت های خبری مشاهده می شود که گاها فقط آمار شرکت سایپا و یا بخشی از سایت های تولیدی ارائه می شود در حالی که آمار تولید گروه سایپا مشتمل بر 6 سایت تولیدی شامل شرکت های سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، بن رو، زامیاد و سایپادیزل است.
او با اشاره به نرخ 92 درصدی تولید به صورت عبور مستقیم در 5 ماهه ابتدای سال جاری گروه سایپا گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تولید عبور مستقیم 40 درصد، افزایش 52 درصدی نشان می دهد و این در حالی است که در سال گذشته حجم بالایی از فعالیت سایت های تولیدی به تولید ناقص و سپس تکمیل آنها مصروف می شد و به ناچار پارکینگ های استیجاری زیادی تهیه و هزینه های گزافی صرف نگهداری خودروهای ناقص می شد به نحوی که در برخی مقاطع زمانی سال گذشته (سال 1400) حدود 84 هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ ها موجود بود.
معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا گفت: در سال جاری با کاهش و جمع آوری تمامی خودروهای ناقص گروه، ضمن تخلیه و تحویل تمامی پارکینگ های استیجاری، روند صعودی تولید عبور مستقیم، به صد در صد مطلق رسیده است.


نظرات

نظر شما

: : :


آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو





پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.