شناسه خبر : 556197
تاریخ انتشار :
تولید خودروی سواری با برند روز دنیا در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

تولید خودروی سواری با برند روز دنیا در آذربایجان شرقی

خودرونگاران_رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد خودروساز سوم با تولید محصولاتی با برند روز دنیا در استان هستیم که در این زمینه 45 شرکت دانش بنیان در حوزه خودرو در حال فعالیت هستند.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از ایسنا، صابر پرنیان، روز یکشنبه، 24 مهرماه، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  آذربایجان شرقی با دو هزار و 560 طرح صنعتی در حال اجرا در رتبه اول و با چهار هزار و 238 واحد صنعتی در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید خودرو سبک در استان 330 هزار دستگاه خودرو است که امیدواریم تا پایان امسال با تحقق وعده خودروسازان تیراژ تولید خودرو در استان افزایش یابد.

تولید 30 درصد قطعات خودرو

وی افزود: براساس آمار حدود 30 درصد قطعات مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می‌شود و در این میان بخش عمده‌ای از این واحدها براساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های بزرگ خودرویی کشور، تأمین قطعات خودروهای تولیدی این شرکت‌ها را بر عهده دارند.

پرنیان گفت: در آذربایجان شرقی حداقل 170 واحد صنعتی قطعه سازی با میزان اشتغال پنج هزار نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: ظرفیت اسمی واحدهای قطعه ساز استان حدود 35 میلیون عدد قطعه در سال است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده برای تکمیل خط بدنه و رنگ خودرو در استان امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم همچنین در این زمینه پیگیر اخذ مجوز ایجاد خودروساز سوم هستیم.

وی تاکید کرد: موضوع تولید موتورهای یورو 5 و یورو 6 را در شرکت ایدم و تولید گیربکس اتوماتیک را در شرکت چرخشگر به صورت ویژه پیگیری می کنیم.

پرنیان با بیان این که وزارت صمت به عنوان پشتیبان حامی صنایع است، گفت: خودروسازی به عنوان لوکوموتیو بخش صنعت در زندگی مردم تاثیر قابل توجهی دارد به طوری که نزدیک به 3 درصد تولید ناخالص کشور مربوط به صنعت خودروسازی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد خودروساز سوم با تولید محصولاتی با برند روز دنیا در استان هستیم که در این زمینه 45 شرکت دانش بنیان در حوزه خودرو در حال فعالیت هستند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.