شناسه خبر : 571895
تاریخ انتشار :
شوک به بازار خودرو؛ قیمت خودروها ریزشی شد

شوک به بازار خودرو؛ قیمت خودروها ریزشی شد

خودرونگاران_شوک قیمتی دلار، به بازار خودرو نیز رسید؛ البته این بار در جهت نزولی.

به گزارش خودرونگاران به نقل ازخبرآنلاین، گزارش‌ها از بازار خودرو حاکی از آن است که همزمان با کاهش قیمت ارز، قیمت برخی خودروها نیز در فاز ریزشی قرار گرفته است. این در شرایطی است که فعالان بازار اعتقاد دارند که در صورتی که کاهش قیمت ارز ادامه‌دار باشد و عرضه نیز در بازار به اندازه کافی، کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه‌دار خواهد بود.

در این شرایط، قرار است که از هفته آینده بزرگ‌ترین طرح فروش تاریخ خودروسازی کشور، با قیمت‌های جدید و تعیین‌شده از سوی شورای رقابت آغاز شود. عرضه 500 هزار دستگاه خودروی داخلی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در شرایطی از سوی وزارت صمت برنامه‌ریزی شده است که قرعه‌کشی در این طرح حذف شده است.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که طی 24 ساعت گذشته قیمت پژو 207 دستی پانوراما در بازار بدون تغییرو 840 میلیون تومان به فروش رفت. البته بنا به گزارش‌ها، پژو 207 دنده‌ای در بازار کاهش 40 میلیون تومانی را تجربه کرده و قیمت آن به 755 میلیون تومان رسیده است.

در این میان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که هایما S7 در بازار در حدود 20 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و قیمت آن به یک میلیارد و 730 میلیون تومان رسیده است. این در شرایطی است که قیمت سمند LX با موتور EF7 در بازار بدون تغییر بوده و 483 میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. سمند سورن پلاس بنزینی هم بدون تغییر، به قیمت 630 میلیون تومان فروخته شده است.

در بازار خودرو همچنین قیمت تارا دنده‌ای 3 میلیون تومان نزولی بوده و دنا معمولی نیز 10 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. در حال حاضر تارا دنده‌ای در بازار 790 میلیون تومان و دنا معمولی 710 میلیون تومان قیمت دارد. دناپلاس توربو اتومات نیز با کاهش 25 میلیون تومانی قیمت، 890 میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

بنا به این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بازار خودرو پژوپارس سال افت 21 میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و 535 میلیون تومان در بازار قیمت خورده است. پژو206 تیپ 5 هم با افت 5 میلیون تومانی قیمت، 580 میلیون تومان در بازار قیمت پیدا کرده است.

در این میان، تیبا هاچ‌بک‌پلاس در بازار بدون تغییر به قیمت 385 میلیون تومان فروخته شد. قیمت ساینا دنده‌ای هم بدون تغییر ماند و 400 میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

 


نظرات

نظر شما

: : :


آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو





پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.