شناسه خبر : 578107
تاریخ انتشار :
قیمت‌های جدید باید تامین کننده نقدینگی خودروسازان باشد
اعتقاد یک کارشناس خودرو ؛

قیمت‌های جدید باید تامین کننده نقدینگی خودروسازان باشد

خودرونگاران -یک کارشناس صنعت خودرو گفت: سازمان حمایت و شورای رقابت باید در اعلام و ابلاغ قیمت‌های جدید خودروها به موقع و متناسب با تورم و تغییر نرخ ارز عمل کنند تا ضمن زیان‌ده نبودن قیمت‌ها، تامین نقدینگی خوبی برای خودروسازان انجام شود و در ادامه تولید خوبی را شاهد باشیم.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا، سعید مدنی با اشاره به تصمیم شورای رقابت برای اعلام قیمت‌های جدید کارخانه‌ای خودروها، افزود: ظرفیت تولید سالیانه 1.8 تا 2 میلیون خودرو در کشور وجود دارد، اما تحقق این تیراژ مستلزم تامین نقدینگی کافی برای خودروسازان است.

وی گفت: با توجه به فرآیند در نظر گرفته شده که قیمت‌گذاری خودرو توسط سازمان حمایت انجام شده و سپس به شورای رقابت داده می‌شود تا مطابق ضوابط خود قیمت‌های جدید را اعلام‌ کند، امیدواریم برخلاف گذشته قیمت‌گذاری‌ها به موقع انجام و اعلام شود و حاشیه سود خوبی نیز برای خودروسازان در نظر گرفته شود.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: در گذشته شاهد بودیم که به‌طور مثال قیمت‌های جدید در فروردین‌ماه از سوی شورای رقابت اعلام می‌شد، اما گاهی اوقات تا ماه‌های پایانی سال هم اعمال نمی‌شد، این در حالی بود که در همین مدت نرخ ارز و تورم شدید قیمت‌ها را شاهد بودیم.

وی به طرح اخیر فروش یکپارچه خودرو اشاره کرد که گرچه ظرفیت ابتدایی 400 هزار دستگاه خودرو عنوان شده بود، اما اعلام شد به همه بیش از 950 هزار نفری که موفق به ثبت‌نام شده بودند به‌تدریج خودرو داده خواهد شد و ادامه‌داد: تحقق این مهم مستلزم تامین نقدینگی کافی برای خودروسازان به‌منظور تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز است. این در حالی است که هنوز نرخ دلار و تثبیت آن در سال جدید شخص نیست و اگر قرار باشد نرخ ارز همچون سال گذشته صعودی باشد روی قدرت خرید خودروساز و تامین نقدینگی آن تاثیر منفی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، «اسماعیل شجاعی» سخنگوی شورای رقابت اعلام‌کرد: قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگاه داشته شده که سبب زیان انباشته خودروسازان شده بود و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.


نظرات

نظر شما

: : :


آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو





پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.