شناسه خبر : 582658
تاریخ انتشار :
راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر:

راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

خودرونگاران - مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر از مثبت شدن تراز حمل و نقلی این شرکت برای نخستین بار در تاریخ فعالیت آن خبر داد و با اشاره به برقراری سفرهای منظم دریایی برای حمل بار از انزلی به مقصد روسیه از صاحبان بار صادراتی و واردکنندگان جهت استفاده از ظرفیت های ایجاد شده از سوی کشتیرانی دریای خزر به مقصد روسیه دعوت به عمل آورد.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کامبیز جهانبانی از مثبت شدن تراز حمل و نقلی شرکت کشتیرانی دریای خزر و پیشی گرفتن نسبی صادرات از واردات برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این شرکت کشتیرانی خبر داد و تصریح کرد: با تلاش بی‌وقفه ناوگان کشتیرانی دریای خزر و در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم و برنامه‌ریزی‌های سازمان توسعه تجارت ایران، تراز حمل‌و‌نقلی در این شرکت کشتیرانی مثبت شده و میزان صادرات از واردات بیشتر شده است.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع ادامه داد: تا پیش از این برنامه سفرهای شناورهای کشتیرانی دریای خزر بر‌اساس واردات تنظیم می‌شد اما هم‌اکنون تمام برنامه‌های سفر از سوی ناوگان کشتیرانی دریای خزر، صادرات محور شده‌اند.
جهانبانی با تأکید بر اینکه در همسویی با برنامه و اهداف دولت و در راستای سیاست‌های برنامه «چشم‌انداز گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران»، توسعه ناوگان در کشتیرانی دریای خزر کلید خورده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم‌اکنون حمل‌و‌نقل دریایی در دریای خزر روان شده و در حوزه تجارت به ویژه صادرات به روسیه دیگر شاهد انباشت و رسوب کالا در بنادر شمال کشور نیستیم.
وی با دعوت از صادرکنندگان برای توسعه حمل بار با ناوگان کشتیرانی دریای خزر، ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده ضمن تداوم سفرهای منظم هفتگی شناورها، تلاش شده است نرخ کرایه حمل نیز افزایش نیابد.

وی در ادامه اظهارات خود به موضوع توسعه حمل‌و‌نقل کانتینری از سوی شرکت کشتیرانی دریای خزر پرداخت و گفت: کشتیرانی دریای خزر با در اختیار داشتن 75 درصد از حمل و نقل کانتینری در دریای خزر، پیشرو و پرچمدار این نوع از حمل در دریای خزر است.
جهانبانی افزود: هم‌اکنون خدمات حمل کانتینری از سوی کشتیرانی دریای خزر از بنادر شمال کشور به بنادر روسیه در حال انجام است و در عین حال با توجه به قرار گرفتن در شبکه کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این امکان و توان را داریم که در مقاطع ویژه و در صورت نیاز بازار، عرضه کانتینر را به سرعت افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته 15 هزار دستگاه انواع کانتینر از سوی کشتیرانی دریای خزر در این دریا حمل‌و‌نقل شده است، تصریح کرد: در بخش کانتینرهای یخچالی نیز ظرفیت‌های مناسبی در اختیار داریم؛ اما به علت فقدان امکانات لازم در بنادر روسیه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که برای رفع آنها در حال مذاکره با طرف روسی هستیم.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این رابطه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با در اختیار گرفتن راهبری بندر سالیانکای روسیه از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای توسعه این بندر، بندر سالیانکا هیچگونه محدودیتی برای میزبانی از کانتینرهای یخچالی ندارد.
وی در خصوص کریدور شمال-جنوب نیز گفت: در این کریدور شاهد افزایش روزافزون فعالیت‌ها هستیم؛ به گونه‌ای که در سال 1401 در قیاس با سال 1400 در حمل‌و‌نقل کریدوری 360 درصد رشد را ثبت کردیم که بیانگر نقش‌آفرینی محوری و ممتاز کشتیرانی دریای خزر در این مسیر است.
جهانبانی همچنین احداث راه‌آهن رشت-انزلی-آستارا را نقطه عطفی در مسیر کریدور شمال-جنوب ارزیابی و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این خط ریلی، ریل ایران به ریل روسیه و به دنبال آن به ریل اروپا متصل خواهد شد و سویه‌ای بین‌المللی خواهد یافت.
وی تاکید کرد: کشتیرانی دریای خزر از احداث این خط ریلی استقبال می‌کند و آن را زمینه‌ساز تحول در اقتصاد کشور و رونق اشتغال و اقتصاد در استان گیلان می‌داند همچنین معتقدیم با بهره برداری از این خط آهن و تحولات صورت گرفته در بخش دریایی استان گیلان، اقتصاد این استان ظرفیت حمل‌و‌نقل محور شدن را یافته است که با توجه ویژه به مجموعه‌های لجستیکی زمینه ساز رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر در استان گیلان خواهد شد.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :


آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو





پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.