خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 423457 یکشنبه 4 بهمن 1394 23:24

اعلام آمادگی رسمی ۳ سازنده معتبر دنیا برای فروش هواپیما به ایران

قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل از نامه‌نگاری شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای احداث خطوط ریلی در ایران خبر داد و گفت: سه سازنده معتبر هواپیما در دنیا به‌طور رسمی برای فروش هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تسنیم، اصغر فخریه کاشان اظهار کرد: سازندگان هواپیما که قبلا حاضر نبودند حتی یک کاغذ مکتوب به ما بدهند الان به طور رسمی اعلام آمادگی کرده‌اند تا برای فروش هواپیما با ایران وارد مذاکره شده و قرارداد منعقد کنند.

وی با اشاره به این‌که ATR فرانسه- ایتالیا، ایرباس فرانسه و بمباردیر کانادا از جمله این شرکت‌ها هستند، تصریح کرد: در بحث فرودگاهی نیز شرکت‌های فرانسوی٬ چینی و ایتالیایی با ارسال نامه رسمی اعلام آمادگی کردند که در فرودگاه‌های امام (ره)٬ مشهد٬ شیراز و اهواز سرمایه‌گذاری کنند. البته هنوز میزان سرمایه‌گذاری‌های آنها معلوم نیست چون ابتدا باید مشخصات پروژه‌ها مذاکره شود.

وی با بیان این‌که حجم پروژه‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد به ترتیب 900 میلیون و 300 میلیون دلار است، افزود: شرکت‌هایی از ایتالیا٬ فرانسه و کره جنوبی برای همکاری‌ها در حوزه ریلی به ایران نامه‌نگاری و آمادگی خود را برای مذاکرات قراردادی در احداث خطوط ریلی  شیراز-بوشهر٬ رشت-آستارا و چابهار-مشهد اعلام کرده‌اند.

وی گفت: همچنین بلغارستان٬ اسلوواکی٬ ارمنستان و گرجستان برای ترانزیت کالاهای خود از مسیر ایران اظهار تمایل کرده‌اند.





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.