خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 425888 سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 11:54

سرمایه‌گذاری مشترک شرط همکاری قطعه‌سازان با کره

با حضور هیات کره‌جنوبی در ایران به سرپرستی رییس‌جمهور این کشور امید برای همکاری‌های تازه رقم خورده و شرایط برای توسعه همکاری‌ها اعلام شده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت، بر این اساس قطعه‌سازان کره‌ای تنها در قالب سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) اجازه همکاری با ایرانی‌ها را خواهند داشت، در این شرایط باید تصور واردات صرف قطعه به ایران، از میان برداشته شود. تمایل کره‌ای‌ها برای فروش مستقیم قطعات خودرو به ایران است اما به آنها تاکید شده بهتر است به غیراز همکاری مشترک در صنعت قطعه‌سازی به امر دیگری فکر نکنند. 

در حال حاضر قطعه‌سازان ایرانی ادعا می‌کنند در صنعت خودرو به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند با همکاری بزرگان قطعه‌سازی دنیا قطعاتی را به تولید برسانند که قابل عرضه در بازارهای جهانی باشد. 

از این رو نمی‌خواهیم با خارجی‌ها تنها بر سر واردات قطعه کار کنیم بلکه بهتر است کشورهای خارجی ازجمله کره‌ای‌ها، در رفتار خود تجدیدنظر کرده و به جای تلاش برای فروش قطعه، به همکاری مشترک برای تولید قطعات در ایران روی آورند. به نظر می‌رسد، باید در دوران پساتحریم از تمام ظرفیت‌های صنعت قطعه‌سازی کشور استفاده کرد چراکه با توسعه این صنعت، خودروسازان داخلی قادر خواهند بود به تولید خودرویی بپردازند که حداقل ۴۰درصد قطعات آن ساخت داخل بوده و قابل صدور به بازارهای جهانی است.





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.