به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت، به طور نمونه در بحث تایر با ایجاد تنوع در ابعاد و طرحهای تایرهای تولیدی بر مبنای اطلاعات بازار، سلیقه و نیاز مصرفکنندگان میتواند به تولیدکننده کمک کند. ضمن اینکه در کنار آن اطلاعرسانی، تبلیغات و نشانسازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
در امر رضایتمندی مشتری، هر سازندهای باید توجه خاصی نسبت به حوزه خدمات پس از فروش داشته و در این راستا برنامه بسیار خوبی را به منظور ضمانت محصول و تسهیل در ارائه خدمات پس از فروش در دور افتادهترین نقاط کشور در دست اجرا داشته باشد.
درحالحاضر شرکتهای تولید تایری در ایران مشغول فعالیت هستند که برای انتقال فناوری و کمکهای فنی تحت لیسانس شرکت خارجی کار میکنند اما با وجود تحریمها هیچگاه اجازه قطع روابط خود را ندادند به طوری که تنها اثر منفی شرایط دوران تحریم بر آنها روند فعالیتهای شرکت در خرید ماشینآلات و قطعات یدکی بوده است.
در این جریان خرید برخی قطعات و مجموعههای صنعتی از خارج، به بهانه کاربرد دو گانه به طور عملی غیرممکن و یا با چند برابر قیمت اصلی در اختیار شرکت قرار میگرفت ضمن اینکه در این شرایط انجام آزمایشهای پیچیده تایرها و اخذ گواهینامههای لازم از کشورهای اروپایی نیز مقدور نبود.
به نظر میرسد با امضای برجام لحن کشورهای اروپایی تا حدودی تغییر کرده و پیشنهادهای مورد درخواست را با احتیاط بررسی میکنند از اینرو امیدواریم که روابط تجاری با شرکتهای اروپایی بهتدریج ترمیم شود.
بر اساس آنچه مهندس محمدرضا نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر سال گذشته اعلام کردند، عنوان شد که با وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته و روزآمد دنیا در کارخانههای داخلی، واردات در این بخش جای بسی تامل دارد.
از این رو به منظور ارزشگذاری و حمایت از بخش خصوصی و تولیدات داخلی نیاز است واردات تایر بیش از پیش مدیریت شود.
و نیز در راستای حمایت از تولیدات داخل باید جلوی ورود کالاهای بیکیفیت و قاچاق به بازار داخل در این صنف گرفته شود چرا که این امر به نوعی بازار ما را فلج کرده است.
همچنین در راستای آشنایی بیشتر مصرفکنندگان با نحوه استفاده صحیح از تایر، در سال ۹۴ اقدام به چاپ و توزیع کتابچههای راهنمایی برای استفاده درست از تایر شد تا بدین ترتیب کمکی در حمایت و تکریم از مصرفکننده شده باشد.
اسکندر ستوده - عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر