خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 426611 سه‌شنبه 25 خرداد 1395 10:4

فقدان نسل جدید خودروهای مونتاژی ایران

خودروسازان ایرانی در حالی تولید برخی محصولات مونتاژی و به اصطلاح «تحت لیسانس» را طی چند سال گذشته متوقف کرده‌اند که برخی از این خودروها به‌واسطه فیس لیفت یا تغییر نسل، همچنان در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.

    به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، ماکسیما، مگان و ریو از جمله خودروهایی به‌شمار می‌روند که طی چند سال گذشته در کشور به مونتاژ رسیده و اتفاقا بازار خوبی نیز برای خود دست و پا کردند، اما هر کدام به‌دلایلی مجبور به وداع با «جاده‌مخصوص» شدند. این در شرایطی است که هم‌اکنون مدل جدید این خودروها با شکل و شمایلی جدید و کیفیتی به روز تر، تولید و روانه بازارهای جهانی می‌شوند، اما جایی در خودروسازی ایران ندارند.

    به عنوان مثال، ماکسیما که یک دهه در ایران مونتاژ و آمار فروش مناسبی را از خود به جا گذاشت، با تمام شدن قراردادش، از پارس خودرو رفت و این شرکت یا نخواست یا نتوانست مدل جدید آن را مونتاژ کند یا مثلا ریو که آن هم نمونه موفقی از خودروهای مونتاژی در ایران به حساب می‌آید، در حال حاضر با ظاهری کاملا متفاوت تولید می‌شود، با این حال سایپایی‌ها به‌دنبال تولید مدل جدید این محصول نرفتند. هر چند نمی‌توان تحریم را به‌عنوان مانعی بزرگ بر سر راه تولید خودروهای جدید در ایران، نادیده گرفت، با این حال به‌نظر می‌رسد خودروسازان نیز چندان میل و انگیزه‌ای به تداوم نسل محصولات مونتاژی موفق خود نداشته و ندارند. این در حالی است که وقتی خودرویی در بازار جا باز کرده و مورد استقبال قرار می‌گیرد، مدل‌های فیس لیفت و تغییر نسل یافته آن نیز معمولا فروش خوبی از خود به جا خواهند گذاشت و به‌نظر می‌رسد خودروسازان داخلی خواسته یا ناخواسته از این موضوع غافل شده‌اند.





    کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
    Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.