شناسه خبر :
426663
|
سهشنبه 1 تیر 1395 13:13
|
افزایش کیفیت با حضور سازندگان اروپایی
|
|
در شرایط فعلی که فضا برای همکاریهای بیشتر میان خودروسازان ایرانی و خارجی فراهم شده، بیشک حضور خودروسازان اروپایی و آسیایی در ایران سبب میشود مصرفکنندگان از امکان انتخاب بیشتری برخوردار شده و در نهایت، شاهد ارتقای کیفیت و تنوع محصول در صنعت خودرو کشور باشیم.
به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت ، در چنین شرایطی، اعلام خبر همکاری سایپا با سیتروئن دستاورد بزرگی برای صنعت خودرو کشور خواهد بود چرا که به دنبال چنین روندی، در چند سال آینده شاهد تحول در صنعت خودروسازی و قطعهسازی خواهیم بود. به طور قطع حضور خودروسازی سیتروئن در ایران به عنوان شریک تجاری گروه خودروسازی سایپا، رقابت مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد و با ورود این خودروساز به عنوان شریک تجاری سایپا، در نخستین قدم، شاهد ورود فناوری تولید، مدیریت و سرمایهگذاری ارزی خواهیم بود که حاصل آن، تولید محصولات جدید و روزآمد است. از دیگر دستاوردهای این همکاری و سرمایهگذاری مشترک ارتقای فناوریهای تولید خواهد بود و با توجه به شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همکاری با شرکای خارجی که در دستور کار قرار گرفتن داخلیسازی ۴۰ تا ۴۵ درصدی داخلیسازی و در ادامه رسیدن به ۷۰ تا ۷۵ درصدی است، قطعهسازان داخلی شرایط مناسبتری پیدا خواهند کرد. بیشک با تولید محصولات جدید و نیاز به تولید قطعه، شرایط قطعهسازان بهبود مییابد و این رشد میتواند در توسعه زیرساختهای صنعت کشور مفید باشد. به طور قطع تولید محصولات جدید، سبب توسعه مستمر و بهبود فناوری در صنعت خودروسازی خواهد شد و خوشبختانه صنعت کشور با همه توان در این مسیر گام نهاده و پیشرفتهایی کسب کرده است اما در برخی مواقع شاهد جهش فناوری هستیم که این موضوع در تعاملات بینالمللی بهدست میآید. همکاری مشترک سایپا و سیتروئن، شفافیت مسائل مالی را به همراه دارد و سبب میشود علاوه بر سرمایهگذاران داخلی، سرمایهگذاران خارجی نیز با اطمینان بیشتری در صنعت خودرو کشور حضور یابند. البته باید به این مسئله اذعان کرد که نتیجه و بازده این همکاری و قرارداد، ۶ ماه تا یکسال آینده در بخش اقتصادی، مالی، صنعت خودروسازی و قطعهسازی مشخص خواهد شد. شرکت سیتروئن زیرمجموعه گروه خودروسازی پی. اس. ای فرانسه است و کلاس تولید محصولات سیتروئن بالاتر از دیگر خودروسازان فرانسه است و این شرکت همواره توانسته است با تولید محصولات باکیفیت در اروپا، جایگاه مناسبی در بین مصرفکنندگان داشته باشد و در مقایسه با خودروسازان شرقی نیز در زمینه روزآمد بودن فناوری و طراحی خودرو پیشرو باشد.
امیرحسن کاکایی - عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت
کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.