خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 426703 پنج‌شنبه 3 تیر 1395 11:45

صادرات به اروپا باورپذیر است

صادرات خودرو به کشورهای دیگر از اهداف اصلی این صنعت در دوران پسابرجام است، به ایجاد زیرساخت‌هایی در بازارهای هدف نیاز دارد؛ ضمن آنکه باید در بازارهای بین‌المللی تبلیغات و خدمات پس از فروش مناسبی نیز داشته باشیم.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت ،‌ باید مدل‌های جدید خودرو از کشور صادر شود و درست است مدل‌هایی همچون تیبا و سمند بازار مناسبی دارند، اما باید مدل‌های جدید به بازارهای خارجی صادر کرد تا بازار آنها محصولات ایرانی را بپذیرد.
به‌طور قطع با توانمندی‌های موجود در صنعت خودرو ایران، تبدیل ایران به یک کشور صادرکننده خودرو امکانپذیر است. در دهه ۱۹۶۰ میلادی اگر فردی اعلام می‌کرد که ژاپن قصد صادرات خودرو دارد همه او را مورد تمسخر قرار می‌دادند؛ در دهه ۷۰ و ۸۰م اگر فردی فکر می‌کرد کره‌جنوبی می‌خواهد خودرو صادر کند، هیچکس حرف او را باور نمی‌کرد.
 در دهه ۹۰م، اگر فردی می‌گفت چین می‌خواهد به جمع کشورهای صادرکننده خودرو بپیوندند، کسی او را باور نمی‌کرد. امروز هم اگر ما بگوییم می‌خواهیم حتی به کشورهای اروپایی خودرو صادر کنیم، شاید هیچ کس آن را باور نکند، اما اگر اراده کنیم بی‌شک می‌توانیم.
در حال حاضر خودروسازان مختلفی خواهان حضور در بازار خودرو ایران هستند. اگر این حضور با رعایت شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق بیفتد، دستاوردهای مناسبی برای ایران خواهد داشت.
 این وزارتخانه در شروط خود برای همکاری با خودروسازان خارجی تاکید کرده تولید خودروهای خارجی در ایران باید با حداقل ۴۰درصد ساخت داخل انجام شود، حداقل ۳۰درصد از محصولات تولیدی به بازارهای بین‌المللی صادر شود و همچنین سرمایه‌گذاری نیز باید به صورت مشترک باشد.
هر شرکتی که با این شرایط پیش بیاید، به آن «خوش آمد» می‌گوییم اما اینکه بخواهیم خودرو آماده وارد کنیم یا به سمت سی‌کی‌دی (قطعات منفصل) برویم خیر، زیرا این نوع همکاری‌ها برای کشور ارزش‌افزوده و اشتغالی ایجاد نمی‌کند.


محمدرضا نجفی‌منش - رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.