خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 427040 چهارشنبه 23 تیر 1395 11:51

بی‌خبری قطعه‌سازان از میزان تولید داخلی

در حال حاضر بیشتر قراردادهای شرکت‌های خودروسازی با فرانسوی‌هاست اما هنوز جزییاتی از میزان داخلی‌سازی قطعات خودرو به قطعه‌سازان اعلام نشده است.

به گزاش خودرونگاران به نقل از صمت ،براساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت باید این قراردادها با اولویت داخلی‌سازی قطعات منعقد شود.
هم‌اکنون با برطرف شدن مشکلات بانکی ایران وکشورهای غربی مقدمات اجرای این قراردادها و ساخت خودروهای جدید آغاز شده اما جزییات داخلی‌سازی قطعات اعلام نشده است. این در حالی است که قطعه‌سازان باید از جزییات داخلی‌سازی قطعات خودروهای جدید مطلع بوده تا با انعقاد قراردادهایی با شرکای خارجی شرایط لازم را برای تولید قطعات موردنیاز در کشور فراهم کنند.
همچنین از آنجا که بیشتر قراردادهای شرکت‌های خودروسازی با خودروسازان فرانسوی است، این امر باعث می‌شود قطعه‌سازان بر تولید قطعات این خودروها در کشور متمرکز شوند و تا حدودی ظرفیت‌ها به جای تولید قطعات انواع خودروهای جدید منحصر به تولید قطعات خودروهای فرانسوی باشد.
براساس ضوابط اعلام شده باید تولید انواع خودروهای جدید با شرکت‌های خارجی با ۴۰درصد ساخت داخل انجام شود و از این ۴۰درصد، شرکت خارجی ۱۵درصد مونتاژ بدنه و رنگ را انجام خواهد داد، از ۲۵درصد باقیمانده نیز ۱۰درصد به قطعه‌سازان اصلی زیرپوشش شرکت خارجی اختصاص دارد که در مجموع می‌توان گفت قطعه‌سازان مستقل ایرانی سهم ۱۵درصدی را به خود اختصاص می‌دهند. البته براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تا ۲ سال آینده ساخت داخل قطعات خودروهای جدید به ۷۰درصد برسد.

آرش محبی‌نژاد/ دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.