خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 427095 جمعه 25 تیر 1395 12:35

خودروی ۶۴هزار دلاری از تسلا

شرکت تسلا از خودروی جدید الکتریکی خود با عنوان Model X 60D رونمایی کرد که قیمت پایه آن 64500 دلار اعلام شده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از Techcrunch، این رقم در مقابل قیمت پایه مدل ایکس اصلی به ارزش 80 هزار دلار قرار خواهد گرفت. بنابر آنچه در وب‌سایت شرکت خودروسازی تسلا اعلام شده، Model X 60D با یک‌بار شارژ قادر به طی کردن مسافت 320 کیلومتری خواهد بود. این خودو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون به شش ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و سرعت نهایی آن نیز 210 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. با بروزرسانی نرم‌افزار این خودرو، کاربران می‌توانند ظرفیت باتری آن را به 75 کیلووات ساعت ارتقا دهند تا برد این خودرو نیز 20 درصد افزایش یابد.

 

این در حالی است که نسخه‌های دیگر خودروی یاد شده با باتری‌های 75 و 90 کیلووات‌ ساعتی با قیمت شروع 115500 دلار نیز پیش روی خریداران قرار خواهند گرفت. تسلا در بیانیه رسمی که همزمان با رونمایی از این خودرو منتشر شده، اینچنین به تعریف و تمجید از محصولات تولیدی خود از سری X پرداخته است: " مدل ایکس، ایمن‌ترین، سریع‌ترین و در عین حال مجهزترین خودروی شاسی بلند تاریخ است و مالکان این خودرو، عاشق آن هستند. بهره‌گیری از پلتفرم فراگیر در کنار استفاده از فرایندهای تولید با بهره‌وری بالا در شرکت ما، این امکان را فراهم ساخته تا تنوع گسترده‌تری از این خودرو را پیش روی خریداران قراردهیم."

لازم به ذکر است که در میان قابلیت‌های مدل ایکس جدید، استفاده از سیستم هدایت خودران شرکت تسلا یعنی Autopilot نیز به چشم می‌خورد. سیستمی که با توجه به بروز چندین و چند حادثه ناگوار در خودروهای مجهز به این سیستم، در هفته اخیر سروصدای زیادی به‌پا کرده است. در سمت مقابل، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز اظهار داشته طراحی مدل ایکس با درب‌های قیچی مانند و صندلی‌ها متفاوت این خودرو در مقایسه با آنچه در بازار مشاهده می‌کنیم، فرایند تولید چنین محصولی را پیچیده‌تر کرده است. تسلا در ماه جاری اعلام کرده بود فرایند تولید خودروها را سرعت بخشیده تا 2000 خودرو در هر هفته تولید کند. هدف‌گذاری این شرکت برای سال 2018 میلادی، تولید چندین برابری برای رسیدن به ظرفیت تولید  500 هزار خودرو در سال است که به عقیده بسیاری از تحلیلگران، دست‌یافتنی نخواهد بود.





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.