خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 427132 شنبه 26 تیر 1395 15:54

بهره‌های بانکی و ضعف صنعت قطعه

در حال حاضر حدود ۲۵۰ واحد قطعه‌سازی در تبریز در حال فعالیت هستند که به منظور بهبود کیفیت در صنعت قطعه‌سازی، ضروری است نسبت به احیای ماشین‌آلات فرسوده اقدام شود.

به گزاش خودرونگاران به نقل از صمت ، تا زمانی که ماشین‌آلات نوسازی نشود قطعه تولیدی کیفیت مطلوب را نخواهد داشت که این روند باعث می‌شود خودرویی که در کارخانه‌های خودروساز تولید می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار نباشد. در این شرایط ضروری است دولت به جای سرمایه‌گذاری در خودروسازی به صنعت قطعه یارانه‌ای اختصاص دهد زیرا قطعه‌سازی مادر صنایع کشور است و در صورت پیشرفت دانش فنی و علم، صنعت و سخت‌افزار این صنعت نیز پیشرفت می‌کند و به دنبال آن تمام صنایع کشور متحول شده و زمینه‌ای برای صادرات ایجاد می‌شود. همچنان یکی از بزرگترین مشکلات قطعه‌سازان که موجب می‌شود هر روز ضعیف‌تر شوند، بهره‌های بانکی است بنابراین دولت برای کمک به صنعت قطعه‌سازی باید وام بلندمدت با بهره کم به این واحدها اختصاص دهد و همچنین زمینه انتقال دانش فنی و خرید ماشین‌آلات جدید را ایجاد کند. صنعت قطعه‌سازی تبریز از دولت تقاضا دارد تا نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشد زیرا احیای صنعت قطعه‌سازی موجب احیای صنعت کل کشور می‌شود.

یونس اکبرپور پایدار/ رییس انجمن ماشین‌سازان و قطعه‌سازان خودرو آذربایجان‌شرقی





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.