خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 427325 یکشنبه 3 مرداد 1395 12:48
با توسعه فیبرکربن ویژه

مزداهای آینده سبک‌تر می‌شود

مزدا روی توسعه فیبرکربن‌های ارزان، مستحکم و کارآمدی کار می‌کند که در آینده در نسل پنجم مزداها به کار می‌رود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از «اتوکار»، مزدا MX 5، یکی از محبوب‌ترین رودستر‌هایی که تا کنون ساخته است، نسل چهارم خود را کمتر از یک سال به بازار معرفی کرده است. اینک این برند به شکلی کاملا رسمی در فکر جایگزین کردن مدلی جدید برای تکرار موفقیت‌های قبلی است.

انتظار می‌رود پس از وقایع دگرگون‌کننده و طوفانی در خصوص تولید خودروها تا سال 2021، این مدل روباز اندازه خودروهای کامپکت (کوچک) را حفظ کرده و البته حسابی لاغرتر شود.

نسل چهارم MX5 ها بسیار سبک‌تر از نسل‌های قبلی بود، اما اینک مقامات شرکت مزدا اعلام کرده اند که نسل پنجم نیز که تا قبل از سال 2021 وارد بازار نمی‌شود، سبک‌تر از MX5های فعلی ساخته می‌شوند.

اما در این رژیم لاغری، مزدا چه برنامه‌ای را برای آینده در نظر دارد؟

مدیر برنامه های MX5 در این خصوص گفت: استفاده از مواد سبک در آینده این خودرو نقش اساسی و تاثیربرانگیزی دارند و ما قصد داریم از فیبر کربن برای سبک‌تر کردن این خودرو استفاده کنیم. اما فیبرکربن‌ها بسیار گران هستند و اقتصادی نخواهند بود. به همین دلیل شرکت مزدا روی توسعه فیبرکربن‌های ارزان، مستحکم و کارآمدی کار می‌کند که در آینده در نسل پنجم مزداها به کار می‌رود. 

وی در خصوص اندازه موتور خودروهای MX5 گفت: با کوچک‌تر شدن اندازه خودروها، حجم موتور نیز باید کاهش یابد. در حال حاضر مزدا روی نسل کنونی MX5 با ارائه موتور 1.5 لیتری با بازده 129 اسب‌بخار به این هدف دست‌یافته است.

این مقام شرکت مزدا افزود: این یک مدل مفهمومی ساده است، خودرو، موتور و چرخ‌ها کوچک می‌شوند تا یک خودروی اسپورت کوچک شکل گیرد.

وی همچنین افزود که مدل‌های اسپایدر و "رود‌استر" مزدا که قبلا به عنوان یک مدل مفهومی به نمایش درآمدند، در حال حاضر قابلیت تولید را ندارد.

خودروهای رودستر و روباز حس لذت‌بخشی از رانندگی را به رانندگان منتقل می‌کنند و طرفداران زیادی به ویزه در فصل های گرم دارند.








کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.