به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، مدیر طراحی خودروی سبز گروه هیوندای موتور گفت این فناوری در خودروی کاملا جدیدی بکار گرفته خواهد شد.
هیوندای فناوری پیل سوختی خود را نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در کراس اوور توسان معرفی کرد و تاکنون کمتر از هزار دستگاه از این خودرو را تولید کرده است. پیل سوختی جدید کوچکتر بوده و به پلاتین کمتر در کاتالیزور نیاز دارد. در این سیستم باتری بزرگتر خواهد بود در حالیکه موتور برقی کوچکتر و سبکتر بوده اما تولید بالاتری خواهد داشت.
به گفته مدیر طراحی خودروهای سبز هیوندای، بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ عرصه ای خواهد بود که به این شرکت امکان می دهد نسل جدید خودروهای هیدروژنی خود را نمایش دهد. هیوندای همچنین در حال طراحی یک اتوبوس هیدروژنی برای این بازیهاست.
بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، برنامه المپیک بخشی از برنامه هیوندای برای معرفی ۲۸ خودروی سبز جدید در برندهای هیوندای، جنسیس و کیا تا سال ۲۰۲۰ است. این مدلها شامل ۱۰ مدل هیبریدی، هشت مدل پلاگین هیبریدی، هشت خودروی برقی و دو خودروی هیدروژنی هستند.