به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، زمانی که بی ام و در سال ۲۰۱۱ برند i را به عنوان نشان خودروهای تمام الکتریکی عرضه کرد این بازار اگرچه در حال رشد بود اما هرگز از تراکم فعلی برخوردار نبود. جهان آن زمان، جهان قبل از تسلا بود و به ویژه قبل از مدل انقلابی S که تحولی عظیم در بازار خودروهای الکتریکی ایجاد کرده و مرزهای این فناوری را جابجا کرد.
اما رمز موفقیت برند i بی ام و چه بوده است؟
تیراژ این محصولات ابدا بالا نیست. در ماه جولای سال جاری مدل i3 علی رغم رشد ۳۳٫۷ درصدی در فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته فقط ۲۳۵۸ دستگاه فروش داشته است و i8 از تیراژ به مراتب پایین تری برخوردار است پس با این حساب چگونه این خودروها به این سطح از محبوبیت دست یافتهاند؟
البته افزایش برد مسافت جدیدترین محصول الکتریکی بی ام و یعنی i3 94Ah تاثیر قابل ملاحظه ای در فروش آن داشته است به طوری که تاکنون ۷۰۰۰ سفارش برای آن ثبت شده که مقامات بی ام و در این خصوص اظهار کرده اند این رقم ۳ برابر نسل اول i3 در ابتدای فروش آن است.
این مطلب درست است که اس یو وی الکتریکی که مرسدس بنز قرار است در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی کند از طیف مشتریان متفاومتی با i3 برخوردار خواهد بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، اما این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که بین محصولات الکتریکی که خودروسازان لوکس آلمانی عرضه میکنند معمولا شباهت های زیادی نیز وجود دارد. و به نظر میرسد تا زمانی که خریداران به خودروهای تمام الکتریکی عادت کنند عرضه این خودروها با ترکیبی از موتورهای درونسوز کمکی و الکتریکی بتواند بهترین فرمول برای جلب نظر مشتری باشد.