خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 428798 سه‌شنبه 23 شهریور 1395 13:36
تا پایان سال روی میدهد

٤ شرکت اسیایی و اروپایی پای میز قرارداد خودرویی

خودرونگاران- منصور معظمی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع از انعقاد. سه الی چهار قرارداد خودرویی تا پایان سال خبر داد و گفت : یک شرکت آسیایی و یک شرکت آلمانی به زودی با خودروسازان داخلی قرداد امضا خواهند کرد .

به گزارش خودرونگاران ، معظمی با تاکید بر این که کیفیت نکته اصلی برای انعقاد قراردادهای جدید خودرویی است افزود :کیفیت خودوهای موجود در کشور نسبت به قبل بسیار بهتر شده  است .دولت موظف است  با نظارت بر تولید امکان تولید با کیفیت خودرو را فراهم کند این سیاست اصلی وزارت صنعت است .
وی با اشاره به وضعیت کشورهای همچون چین ،ترکیه ،برزیل گفت:این کشورها به تازگی با انعقاد قرارداد با شرکتهای صاحب برند توانسته اند سهم خوبی در بازار داشته باشند برای مثال چین ٢١میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و ترکیه ٤میلیون دستگاه این در حالی است که ایران سال گذشته کمتر از یک میایون دستگاه تولید کردن است.
معظمی ادامه داد : به این جهت این روال نشان می دهد ما برای کسب سهم از بازار باید به فکر مشارکت با برندهای با کیفیت جهانی باشیم و در این راستا به غیر از دو قرارداد اروپایی تا پایان سال چهار قرارداد با برندهای با کیفیت جهانی آسیایی و اروپایی قرارداد منعقد خواهد شد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از انعقاد قرارداد با یک شرکت المانی در اینده نزدیک خبر داد .
معظمی همچنین در مورد رتبه بندی مدیران خودرویی تاکید کرد : مدیران خودرویی هیچ مشکلی ندارند باید تاکید کنیم که مدیران خودرویی ما کیفیت لازم را دارند .
وی همچنین در مورد واگذاری سهام خودرویی ایدرو،اظهارات رییس شورای رقابت را رد کرد و گفت : سهلم خودروسازان دست هیچ کس نیست .طبق قانون دولت میتواند تا ٢٠درصد سهم داشته باشد اما این سهم در حال حاضر کمتر از ٢٠درصد است و هیچ مانعی برای ایدرو وجود ندارد .
معظمی به همین جهت خطاب به شیوا تاکید کرد:کاش شورای رقابت حساسیتی که بر روی سهام خودرویی ایدرو دارد را روی واگذاری سهام شرکتهای خودرویی داشت چرا که مشخص است واگذاری سهم ها به گونه ای بوده است که حقوق دولتی در آنها رعایت نشده است.





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.