به گزارش خودرونگاران به نقل از عصرایران ، میتسوبیشی مانند دیگر خودروسازان ژاپنی یک عادت آزار دهنده دارد و آن ساخت و نمایش مدلهای مفهومی و کانسپتهای فوقالعاده است. اما به ندرت میتوان شاهد نمونههای این کانسپتهای فوقالعاده در دنیای واقعی و بازارهای جهان بود.معمولا این مدلها در حد همان کانسپت باقی میمانند.
متاسفانه هیچ علامتی از روند کند خودروسازان ژاپنی در خصوص ساخت یک مدل مفهومی دیگر یا تبدیل آن به یک خودروی واقعی و مورد استفاده مشتریان دیده نمیشود. این مسئله با بررسی و ارائه کانسپتهای پرظرفیت و زیبا از سوی ژاپنیها دردناک به نظر میرسد.
جدیدترین کانسپت ارائه شده از سوی میتسوبیشی ژاپنی که آخرین و جدیدترین نسل سامانههای پلاگین – هیبریدی این کارخانه نیز محسوب میشود، خودروی الکتریکی پلاگین – هیبریدیGT نامیده میشود. این سامانه از ترکیب باتریهای با ظرفیت بالا، سه موتور الکتریکی و موتور داخلی احتراقی برای کاربردهای هیبریدی ساخته شده است.
یکی از این موتورهای الکتریکی در قسمت بالا و برای کمک به موتور احتراقی نصب شده است و به حرکت چرخهای جلو کمک میکند. دو موتور الکتریکی دیگر نیز در قسمت پشتی محفظه موتور قرار گرفته و چرخهای عقب را حرکت میدهند. این سامانههای مولد در کنار یکدیگر یک سامانه دائمی مولد نیرو با قابلیت حرکت تمام چرخ را خلق میکنند.
سامانه به کار رفته در این خودرو تقریبا مشابه خودروهای "اوتلندر" الکتریکی و پلاگین هیبریدی است که پیش از در این ساختار برای بازار آمریکا طراحی و ساخته شد. اگرچه این مدلها با یک موتور الکتریکی منفرد در عقب ارائه شده است.
به نظر میرسد این میتسوبیشیهای جدید بتوانند تنها با قدرت یک موتور خود، مسافتی حدود 120 کیلومتر را بپیمایند. در کنار یک باک بنزین نیز قدرت مسافت خودرو افزایش مییابد. تمامی منابع مولد قدرت با سامانه کنترل دینامیکی خودرو یکپارچه هستند و در صورت لزوم به بهبود ثبات و نظارت بر گشتاور کمک میکنند.
میتسوبیشی تاکنون به ابعاد این خودرو اشارهای نکرده است، اما آن را به عنوان یک شاسی بلند برای رانندگی در مسافتهای طولانی معرفی کرده است. بنابراین میتوان این خودرو را نسل بعدی و احتمالی "اوتلندر" یا "مونترو" دانست.
اطلاعات بیشتر در خصوص این خودرو در نمایشگاه خودرویی پاریس منتشر خواهد شد.