شناسه خبر :
429276
|
سهشنبه 13 مهر 1395 11:19
|
با راهاندازی خط تولیدی با ظرفیت سالانه 45 هزار دستگاه در سال 96
«عظیم خودرو» هم خودروساز میشود
|
|
خودرونگاران- با افزایش تب و تاب دستاوردهای پسابرجام در صنعت خودرو و انعقاد قراردادهای جدید در این صنعت، هر روز باید در انتظار اخبار جدیدی از صنعت خودرو و ورود نشانهای تجاری مختلفی به بازار خودرو باشیم.
به گزاش خودرونگاران به نقل از صمت ،از ورود خودروهای آماده گرفته تا مونتاژ و در نهایت راهاندازی خط تولید خودروهای جدید این روزها سرخط خبرهای خودرویی است و در این شرایط مدیرعامل «عظیم خودرو» از راهاندازی خط تولیدی جدید با ظرفیت سالانه ۴۵هزار خودرو از سال ۹۶ خبر داده است. رضا عظیمی با بیان این خبر افزود: از آنجا که این شرکت در سالهای گذشته در بخش لیزینگ خودرو فعال بوده در روند فعالیت خود با تامین خودروهای سفارش شده با همکاری نکردن خودروسازان داخلی مواجه شد زیرا آنها به درستی نسبت به تامین سفارشها اقدام نمیکردند براین اساس «عظیم خودرو» روی لیزینگ خودروهای وارداتی تکیه کرد. وی ادامه داد: بهدنبال این شرایط و همچنین با توجه به قوانین متزلزل در بخش واردات و محدودیتهای موجود در این زمینه، «عظیمخودرو» تصمیم گرفت در فهرست خودروسازان قرار گیرد و با همکاری و سرمایهگذاری مشترک با نشانی مطرح، کار را پیش ببرد. عظیمی با تاکید بر اینکه «عظیمخودرو» تمایلی ندارد سرباز نشان خاصی در کشور باشد که تعدادی خاص بازیگردان آن و تعیینکننده وضعیت بازار هستند، تصریح کرد: بر این اساس سایت بروجرد که زمانی در آن «پروتون» تولید میشد را ۲ ماه پیش از زاگرسخودرو خریداری کردیم و هماکنون در حال رایزنی با چند شرکت برای سرمایهگذاری مشترک هستیم تا ضمن آوردن سرمایه موردنیاز، اقدام به تولید با نشان آنها کنیم. عظیمی اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات با ۶ شرکت چینی، ژاپنی و چند کشور اروپایی انجام شده و در انتظار به نتیجه رسیدن آنها هستیم و به نظر میرسد مذاکرات یک تا ۳ ماه دیگر به طول بینجامد که پس از آن با نصب فیکسچرها و راهاندازی خطوط تولید از سال ۹۶ شاهد عرضه خودرویی جدید با نام «عظیم خودرو» به بازار خواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه «عظیم خودرو» در این مسیر کاملا مستقل عمل کرده و شراکتی با شرکتهای داخلی نخواهد داشت، افزود: این شرکتها در حال حاضر ۵شرکت زیرمجموعه عظیم خودرو هستند که در زمینه واسپاری(لیزینگها)، حملونقل، صنایع تولیدی، خدمات پس از فروش و بازرگانی در حال فعالیت هستند که لیزینگ «عظیم خودرو» از قدیمیترین شرکتهای لیزینگ بهشمار میرود. وی در ادامه درباره نحوه فعالیت شرکت لیزینگ این شرکت اظهار کرد: از آنجا که شرکتهای لیزینگ بهعنوان موسسات اعتباری شناخته میشوند به هیچ عنوان اجازه فعالیت تجاری نخواهند داشت از این رو شرکت بازرگانی زیرمجموعه «عظیم خودرو» اقدام به واردات و لیزینگ کرده و شرکت بازرگانی نیز اقدام به فروش محصولات میکند. وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط فروش ویژه ایرانخودرو و سایپا فعالیت لیزینگها توجیهپذیر خواهد بود یا خیر اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی از ۲۵درصد به ۲۰درصد و از ۲۰ به ۱۵درصد از بهمن سال گذشته شرکتهای خودروساز به نوعی تبدیل به بانک شده و اقدام به تامین مالی کرده و طرحهای سرمایهگذاری را اجرایی میکنند برای نمونه در تعمیرگاه سایپا زیرمجموعه عظیمخودرو، فردی اقدام به خرید و ثبتنام بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو کرد که مشخص است این فرد خواستار دریافت سود تا ۲۷درصد از سایپاست و تنها بهدلیل کسب سود به موضوع پیشفروش ورود کرده نه به نیت خرید خودرو. عظیمی با تاکید براینکه اگر خودروسازان خواستار تسهیل خرید خودرو برای مصرفکنندگان هستند باید اقدام به کاهش سود کنند نه اینکه شرایط سرمایهگذاری را افزایش دهند، اظهار کرد: روند فعلی پیشفروش خودروسازان تسهیل کار نیست بلکه جذب منابع است. وی با اشاره به توقف فعالیت ۹۵درصد شرکتهای لیزینگ به دلیل توجیهپذیر نبودن آنها نیز گفت: بانک مرکزی در حال حاضر لیزینگها را مجبور به فعالیت با نرخ سود حدود ۲۴درصد میکند این در حالی است که نرخ ارزش پول ۳۵درصد است و وقتی یک شرکت لیزینگ میتواند با سرمایه شخصی خود نسبت به خرید اوراق مشارکت با سود ۲۵درصد اقدام کند، چرا باید با این میزان سود سرمایه خود را وارد سیستمی کند که همراه با هزینههای جانبی و نیروی انسانی و خطرپذیری بالا درنهایت موفق به دریافت ۲۵درصد سود شود؟ بنابراین روند فعالیت لیزینگها با وجود این شرایط توجیهپذیر نخواهد بود. مدیرعامل شرکت عظیم خودرو فعالیت فعلی لیزینگها را در حال حاضر با سود ۲۱ تا ۳۱درصد عنوان و تصریح کرد: این میزان سود بسته به شرایط خرید مشتری و بازپرداخت اقساط متفاوت خواهد بود. عظیمی با تشریح فروش اعتباری در نمایندگیهای خودروهای وارداتی و همچنین خودروسازان داخلی اظهار کرد: در فروش اعتباری عملیات اعتبارسنجی انجام نمیشود و به ضامنی نیاز نیست و اقساط به صورت طولانیمدت انجام نمیشود زیرا در هنگام ثبتنام مبلغ بیشتر خودرو دریافت شده و باقی در چند چک دریافت میشود که در حال حاضر بیشتر خودروسازان و نمایندگیها از طریق فروش اعتباری اقدام به فروش محصولات خود میکنند اما در فروش لیزینگی، ضامن نیاز خواهد بود. وی با اشاره به فعالیت قسمت حملونقل شرکت عظیم خودرو گفت: در حال حاضر ۳ تعمیرگاه ایرانخودرو و یک تعمیرگاه سایپا جزو زیرمجموعه این شرکت هستند و دو تعمیرگاه نیز برای ارائه خدمات پس از فروش به محصول آینده این شرکت آماده شده است.
کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.