خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 429278 سه‌شنبه 13 مهر 1395 11:53

توافق‌های اولیه در نشست‌های بی۲ بی

خودرونگاران- براساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه افزایش توانمندی صنعت قطعه داخل، برنامه‌هایی با هدف همکاری‌های مشارکتی با کشورهای صاحب فناوری در صنعت قطعه تدوین شده که از طریق موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و نیز مرکز آموزش بازرگانی در همکاری با انجمن‌های مربوطه در حال پیگیری است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت ، یکی از این برنامه‌ها، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مشترک رودررو (B۲B) در داخل و خارج از کشور است. آموزش‌های لازم برای یافتن شرکای خارجی و نیز بازارهای هدف جهانی در ادامه این همایش‌ها از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است تا به این ترتیب آمادگی لازم برای تاجران و صنعتگران داخلی با هدف برقراری ارتباطات بین‌المللی فراهم شود.
به‌طور قطع همایش‌ها و نشست‌هایی از این دست، دو طرف مذاکره‌کننده را با امکانات و ظرفیت‌های موجود آشنا کرده و خطرپذیری را کاهش می‌دهد زیرا برای برداشتن گام‌های بلند در سرمایه‌گذاری باید شناخت کافی از محیط و شرایط به وجوداید تا سرمایه‌گذار خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی داشته باشد.
در این راستا در ادامه نخستین نشست تخصصی تجاری قطعه‌سازان خودرو ایران و ترکیه، نشست‌هایی بین قطعه‌سازان ایرانی و ترک برگزار شد و آنها در مذاکراتی رودررو، به بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند.
 در این نشست‌ها و مذاکرات زمینه‌های متفاوت فعالیت‌ها اعم از قطعات فلزی بدنه و ریخته‌گری تا الکترونیک و چراغ خودرو و... مطرح شد که نشان می‌دهد برگزاری این نشست‌های مشترک تا چه اندازه می‌تواند در ارتقای سطح همکاری‌ها و آشنایی با قابلیت‌های دوطرف تاثیرگذار باشد.


برگزاری این نشست پیش از این نیز از سوی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور اطلاع‌رسانی شده بود.
بر این اساس شرکت‌های ایرانی و ترک به بیان راه‌هایی برای همکاری‌های بیشتر و نیز سرمایه‌گذاری مشترک پرداخته و گام‌های نخست در این زمینه برداشته شد.
در حاشیه این نشست مشترک، مذاکرات زیادی انجام و منجر به اخذ توافقنامه‌هایی نیز شد که در آینده‌ای نزدیک به همکاری‌های مشترک (جوینت‌ونچر) دائمی تبدیل می‌شود تا به این ترتیب یکی از همکاری‌های بزرگ منطقه‌ای در صنعت قطعه اتفاق بیفتد.
برگزاری چنین همایش‌ها و نشست‌هایی به نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت به‌شمار می‌رود و هراندازه در این زمینه هزینه مالی و زمانی شود، در آینده نتایج آن را به‌دست خواهیم آورد که به نوعی پاسخگوی هزینه‌های انجام شده خواهد بود.
شرکت‌های ترک و ایرانی حاضر در این نشست تخصصی به نتایج امیدوارکننده‌ای دست یافتند که با ادامه پیدا کردن این رفت و آمدها، فعالان صنعت قطعه هر دو کشور می‌توانند در آینده‌ای نه‌چندان دور منتظر مشارکت و همکاری‌های دو جانبه ایران و ترکیه باشند.

احمدرضا رعنایی - نایب‌رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.