خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 429302 چهارشنبه 14 مهر 1395 18:5

چگونگی ایجاد تحول دربازار خودرو

خودرونگاران- ورود خودروهای جدید به صنعت خودرو کشور علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار داخل می‌تواند بازارهای صادراتی منطقه را در اختیار بگیرد که برای دستیابی به این هدف لازم است تا در حوزه طراحی و نیز تحقیق و توسعه در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

به گزارش خودونگاران به نقل از صمت ، در این شرایط هر گونه تحول در سرمایه‌گذاری و عرضه محصولات جدید و متنوع و جذب بازارهای داخلی و منطقه‌ای می‌تواند شرایط کنونی بازار خودرو ایران را تغییر داده و تحولی در این بخش ایجاد کند. پیش‌بینی می‌شود با توسعه روابط و افزایش همکاری‌ها شاهد ایجاد رقابت و توسعه بازار خودرو ایران باشیم.
 البته در جریان توسعه همکاری با شرکت‌های خارجی باید موضوع تنوع در تولیدات مشترک هدف قرار گیرد تا به آسانی بازار ایران، تبدیل به مرکزی برای فروش خودروهای خارجی نشود. امروز ظرفیت تولید در صنعت خودرو ایران از رقم مناسبی برخوردار است اما انتظار می‌رود با توسعه همکاری‌ها شاهد افزایش ظرفیت‌های جدید در صنعت خودرو ایران باشیم. به طور قطع توسعه همکاری‌های مشترک و ایجاد بازار رقابتی در کشور جلب رضایت مصرف‌کنندگان داخلی را به همراه خواهد داشت. خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی‌سازی محصولات آینده خود تبدیل کنند.
 البته انتظار می‌رود در همکاری‌های جدید ساخت داخل مورد توجه بیشتری قرار گرفته تمرکز و سرمایه‌گذاری شرکت در راستای توسعه درصد داخلی‌سازی محصولات جدید باشد. امروز به جای ورود محصولی جدید به بازار، باید هدف اصلی ورود فناوری تولید و توسعه توان قطعه‌سازان داخلی باشد چراکه حرکت در این مسیر ایران را در رده خودروسازان جهانی قرار خواهد داد.


محمدتقی احمدیان - ضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.