شناسه خبر :
429516
|
جمعه 7 آبان 1395 15:1
|
آلمان ها در جاده مخصوص کامیون می سازند
|
|
خودرونگاران- نزدیک به یک سال بعد از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها که با حضور و ورود آلمانها در همان ساعات ابتدایی به ایران رنگ و بویی جدی تری به خود گرفته بود ؛ باز هم آلمان گره دیگری از تولیدات جاده مخصوص باز کرده و قصد دارند تا با تولید کامیون واتوبوس های MAN در جاده مخصوص استارت حضور دوباره برندهای سنگین وزن را در جاده مخصوص بزنند.
به گزارش خودرونگاران ، این موضوع با توجه به خبرهای هر ماهه در مورد کاهش آمار تولید کمیون و اتوبوس در داخل کشور نوید دهنده این است که حال سنگین وزن های جاده مخصوص رو به بهبود است.
در این مورد هاینس یورگن لووف،عضو ارشد هیات مدیره MAN ، با اشاره به اینکه شرکت کامیون و اتوبوس MAN با بازگشت به ایران در دوران پساتحریم به دنبال گشودن فصل تازه ای از فعالیت خود در این منطقه است، تاکید کرده است : «MAN با بهبود کیفیت و راه حل های نیرومندتر و مقرون به صرفه به بازار ایران باز می گردد. ایران پتانسیل خوبی برای بازار خودرو است و بخش خودروی ایران طی دهه گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.»
مدیر بازاریابی و فروش MAN با اشاره به اینکه شرکت یاوران خودرو شرق به عنوان نماینده انحصاری در بخش اتوبوس و شیران دیزل در حوزه تولید کامیون در ایران فعالیت می کنند، گفت:« با حضور در نمایشگاه حمل و نقل اعلام می کنیم که به صورت شفاف وارد بازار ایران شدیم. به روزترین و پرقدرت ترین خودروهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ایم و در حال حاضر علاوه بر اتوبوس های درون شهری که در داخل ایران تولید می شود برای تولید کامیون در ایران نیز برنامه داریم.»
لورف با اشاره به اینکه در زمینه تولید اتوبوس هایVIP در ایران نام خوبی داریم و در سال جاری میزان تولید را دو برابر کردیم، افزود:« در زمینه کامیون تازه وارد بازار ایران شدیم و شرکت شیران دیزل موتور مرکز فروش و خدمات پس از فروش را راه اندازی کرده و اولین سری محصولات وارد بازار ایران شده است.در عین حال در حال معرفی محصولات به بازار ایران هستیم، ما به دنبال نقش بیشتر در بازار خودروهای تجاری هستیم به گونه ای که می خواهیم به سه عضو برتر بازار در این بخش تبدیل شویم.»
قسطی اتوبوس ، می فروشیم
محمدعلی کریمی، مدیرعامل شرکت یاوران خودرو شرق هم که در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه حملونقل عمومی و خدمات شهری صحبت می کرد ؛ با اشاره به اینکه حدود یک دهه پیش توافقنامه تولید اتوبوس های بین شهری MAN را امضا کردیم، تصریح کرد:« با توجه به اینکه در سال های 2005 و 2006 این اتوبوس به عنوان بهترین اتوبوس دنیا شناخته شد حدود دو سال طول کشید تا ساخت آن در داخل انجام شود . در سال 88 و 89 هم توانستیم بر اساس برنامه ریزی تولید کنیم اما با اعمال تحریم ها غربی در سال 90 به بعد تولیدات به شدت کاهش یافت و ضربه بزرگی به شرکت وارد شد .»
وی ادامه داد: «در سال 90 برنامه تولید ما 150 دستگاه بود که متاسفانه 84 دستگاه تولید شد، در سال های 91 و 92 نیز برنامه به ترتیب تولید 200 و 250 دستگاه اتوبوس بود که در سال 91 هفت دستگاه و در سال 92 هشت دستگاه تولید شد. در سال 91 با افزایش نرخ ارز و اعمال تحریم ها میزان تولید به شدت کاهش یافت، از نیمه دوم 92 با بهبود فضای سیاسی و اقتصادی و با تغییر دیدگاه شرکت های خارجی و امکان انجام مبادله از طریق بانک ها توانستیم تولید را افزایش دهیم، این در حالی است که اگر برجام اجرا نمی شد باید شرکت را تعطیل می کردیم.»
کریمی همچون لورف به سیسات های جدید MAN برای حضور در ایران اشاره کرد و گفت:« در سال جاری میزان تولید به 100 دستگاه می رسد و به علاوه به دنبال آن هستیم که تولید اتوبوس گازسوز را در ایران آغاز کنیم . هم اکنون بیش از 50 درصد قطعات اتبووس در داخل تولید می شود به این جهت اتوبوس های بین شهری را با قیمت 720 میلیون تومان و با شرایط 60 درصد نقد و 40 درصد اقساط 20 ماهه به فروش می رسانیم.»
خط تولید کامیونهای MAN در ایران
MAN که هخدف خود را تولید در ایران گذارده است بدون این که بهب ازار صادراتی نگاهی داشته باشد قرار است از سال 2017 در ایران به تولید کامیون های MAN بپردازد . در این باره سعید رمضان مدیرعامل شرکت شیران دیزل با اشاره به این که شرکت مان آلمان در زمینه صادرات انواع مختلف کامیون و کشنده به ایران نیز با شرکت شیران دیزل موتور وارد همکاری شده و قصد دارد در فاز اول کشندههای با برند مان را به ایران وارد کند. گفت:« در بخش کامیون در نقطه شروع فعالیت در بازار ایران قرار داریم،تعدادی ثبت سفارش صورت گرفته که تا 35 الی 40 روز آینده وارد بازار ایران می شوند.»
وی همچنین در مورد فروش کامیونهای MAN در ایران نیز گفت:« فعلا فروش به صورت نقدی صورت می گیرد، کامیون های MAN بین 400 تا 520 میلیون تومان قیمت گذاری شده که در نمایشگاه 20 تا 40 میلیون تومان تخفیف برای خریداران در نظر گرفته شده است.البته در فاز اول پروژه به صورت CKD انجام خواهد شد وبرای رسیدن به داخلی سازی در سطح 20 درصد در سال اول، اکنون در فاز مطالعاتی هستیم.»
به گفته رمضان ،« میزان تولید بر اساس نیاز بازار خواهد بود و فعلا نمی توان رقمی اعلام کرد به دنبال آن هستیم که سهم قابل توجهی از بازار ایران را در اختیار بگیریم.»
کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.