خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 429654 پنج‌شنبه 13 آبان 1395 15:19
در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

جاده مخصوصی ها ۱۴۳هزار خودرو بیشتر تولید کردند

خودرونگاران |تاره ترین گزارش ها از جداول آماری وازرت صنعت معدن و تجارت در بخش تولید جاده مخصوصی ها نشان می دهد که خودروسازان داخلی توانسته اند در مقایسه با هفت ماه سال جاری 143 هزار و 252 دستگاه خودرو بیشتر تولید کنند که این رقم معادل 26.1 درصد افزایش تولید را ثبت می کند .

بر اساس گزارش خودرونگاران، بر طبق درخواست وزیر صنعت معدن تجارت خودروسازان  قرار است پایان امسال رکود سال پیش را شکسته و تولید خودرو را از مرز یک میلیون خوردو نیز بیافزایند .

بر همین اساس  در هفت ملاه سپری شده از سال جاری خودورسازان در تولید انواع خودرو از مرز ۶۰۰ هزار دستگاه گذشته و از ۵۴۸ هزار و ۱۷۵ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۶۹۱ هزار و ۴۲۷ دستگاه رسیده است.

تولید انواع سواری در هفت ماهه نخست امسال افزایش ۲۷ درصدی داشته و از ۵۰۲ هزار و ۷۶۳ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به ۶۳۸ هزار و ۵۹۹ دستگاه رسیده است.

هفت ماهه نخست امسال تولید انواع وانت نیز با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده و از ۳۸ هزار و ۲۵۵ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به ۴۵ هزار و ۱۵۷ دستگاه افزایش یافته است.

همچنین تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز ۱۷.۹ درصد رشد داشته و از ۳۹۱ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۴۶۱ دستگاه رسیده است.

در این مدت تولید انواع اتوبوس هم با افزایش ۲۶ درصدی همراه بوده و از ۴۱۲ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۵۱۹ دستگاه افزایش یافته است.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۵.۳ درصد رشد داشته و از ۶۳۵۴ دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به ۶۶۹۱ دستگاه رسیده است.





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.