شناسه خبر :
431565
|
یکشنبه 12 دی 1395 17:11
|
با حضور وزیر صنعت و رییس ایدرو انجام می شود :
بررسی چالش های مالی و مدیریتی خودروسازی در ایران
|
|
خودرونگاران-بعد ازگذشت یکسال ازاجرای برجام و امضا چندین قرارداد خودرویی در کشور، قرار است بزرگترین چالش های صنعت خودرو ایران یعنی مدیریت مالی و چالش های پیش روی صنعت خودرو در پسابرجام با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت و منصور معظمی رییس هیات عامل ایدرو در نخستین کنگره ملی مدیریت مالی بررسی خواهدشد.
به گزارش خبرنگار خودرونگاران، نخستین کنگره مدیریت مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته با هدف آشنایی با روشهای نوین مدیریت مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته، ارائه خطوط راهنما به مدیران صنعت جهت تصمیمگیریهای بهتر در حوزه مدیریت مالی و آشنایی با چالشهای پیشرو صنعت خودرو سازی در شرایط پسابرجام بر گزار می شود .
علی دیانت پی دبیر همایش مدیریت مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته در خصوص این همایش، گفت: در این همایش قرار است محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، منصور معظمی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و تعدادی از دست اندرکاران صنعت خودرو از جمله خودروسازان داخلی و مدیر عامل شرکت تویوتا و مدیر مالی شرکت سایپا به عنوان حامی برگزاری این همایش سخنرانی کنند.
وی افزود: آسیب شناسی صنعت خودرو و راهکارهای انتقال منابع مالی به تولید در صنعت خودروسازی برای استفاده بهینه از این منابع از محورهای اصلی همایش یکروزه مدیریت مالی در صنعت خودرو است. دیانت پی گفت: قرار است در این همایش دو نشست تخصصی با حضور مدیران صنعت خودروسازی و مدیران بانکی با محوریت چگونگی تعامل و هماهنگی بیشتر میان نظام بانکی و صنعت خودرو و افزایش بهره وری در این صنعت برگزار شود.
وی افزود: استفاده از تجارب شرکت بزرگ خودروسازی تویوتا با سخنرانی مدیر مالی این شرکت از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود. دیانت پی گفت: تلاش خواهیم کرد در پایان همایش راهکارها و پیشنهادهای بخش خصوصی و تخصصی صنعت خودروسازی برای اجرا به مجلس ارایه شود.
محمدعلی آقاعلیخانی نیز به تشریح تاثیرات اقتصادی مقاومتی و همچنین پسابرجام در صنعت خودرو و مدیریت مالی در این صنعت پرداخت و با تاکید بر اینکه صنعت خودرو و واردات خودرو هر دو در ایران دولتی است گفت: درون زا بودن از ویژگی های مهم صنعت خودرو است و باید به نقش مدیریت مالی و تامین مالی این صنعت توجه شود. وی همچنین در توضیخحی درباره این کنگره گفت : این کنگره اهدافی چون آشنایی با روشهای نوین مدیریت مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته ، ارائه خطوط راهنما به مدیران صنعت جهت تصمیمگیریهای بهتر در حوزه مدیریت مالی و همچنین شناخت چالشهای پیشرو صنعت خودرو سازی در شرایط پسابرجام را پیگیری می کند.
آقاعلیخانی به اهمیت زنجیره تامین در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در طول 40 سال صنعت خودرو سازی بر اهمیت زنجیره تامین تاکید شد اما در زمان تحریم زنجیره تامین نتوانست به کمک صنعت خودروی ایران بیایید.
حامد حیدری نیز در نشست خبری اولین کنگره مدیریت مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد ایران گفت: تمامی ابعاد مدیریت مالی در صنعت خودرو در این کنگره مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر همین اساس، نقش مالیات، قیمت تمام شده ، زیرساخت های بودجه ای و چالش های صنعت خودرو از جمله محورهای کلیدی این کنگره خواهد بود منابع انسانی به عنوان یکی از شاخص های مهم مدیریت منابع مالی است ؛ کارکنان خط مقدم عملکرد صنعت خودرو هستند و نقش منابع انسانی مهمتر از چرخ دنده های بی روح صنعت است.
حیدری با اشاره به الگوی خودروسازی تویوتا در جهان گفت: آمریکایی ها با بررسی عملکرد تویوتا به این مساله رسیدند که منابع انسانی نکته موفقیت این غول خودروسازی است.بنابراین ماندگاری هر صنعتی در قابلیت تولید است .
کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.