خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 432090 دوشنبه 27 دی 1395 11:5
سرپرست معاونت اقتصادی وزارت صنعت

از خودرویی ها جانب داری نمی کنیم

خودرونگاران-چندی است که موضوع اخذ نمایندگی برندهای خودرویی به یکی از پر بحث ترین خبرهای مرتبط با واردات خودرو تبدیل شده است، در حالی که برخی خبرها از اخذ نمایندگی رسمی خبر می دهند برندهای مادر اخذ هر گونه نمایندگی را رد می کنند . در عین حال سرپرست معاونت اقتصادی و امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رد جانب داری وزارت صنعت از برندهای خودرویی تاکید می کند : وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ گونه امتیاز خاصی را برای هیچ شرکتی قائل نیست اما این‌که شرکتی نماینده‌اش را در سایت قرار دهد ملاک کار نخواهد بود.
به گزارش خودرونگاران، یدالله صادقی تاکید می کند : ما دستورالعملی را داریم که از متقاضی درخواست می‌کنیم و این مدارک باید به تایید مبدأ برسد و اگر مطابقت وجود داشته باشد گواهی فعالیت صادر می‌شود و پس از آن نیز کارگروه خودرویی در صورت تایید مجوز لازم را ارائه می‌کند تا پس از آن روی سایت ثبت سفارش رفته و امکان ثبت سفارش پیدا شود.
وی با اشاره به دستورالعمل دولت که در تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال جاری صادر شده است، بیان کرد: طبق این دستورالعمل ثبت سفارش خودرو و سایر کالاهای بادوام به برندهایی که دارای نمایندگی در کشور هستند محدود می‌شود و این موضوع بنابر خواسته دولت در بند شش دستورالعمل مربوطه تکلیفی را در مورد ثبت سفارش برعهده ما نهاده است. در مورد دو برند کره‌ای "هیوندای" و "کیا" نیز ثبت سفارش و تامین کالا کاملا و به صورت مستمر ادامه دارد اما آنها باید برای تمدید گواهی اقدام کنند و در این زمینه مراجعه کردند. شرکت‌های مربوطه باید به دولت تضمین دهند که خدمات پس از فروش را به مدت ۱۰ سال تعیین و تایید می‌کنند اما هنوز تضمین‌نامه داده نشده است؛ بنابراین در سایت ثبت سفارش امکان ثبت ندارند، اما روند ثبت سفارش‌های قبلی در سامانه سازمان توسعه تجارت در حال انجام است.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با شرکت‌های اصلی مخاطرات اصلی را انجام داده تا از طریق نمایندگی اصلی در بازار ایران فعالیت کنند و دیگر از طریق واسطه کار خود را انجام ندهند، چرا که این مسائل مربوط به دوران تحریم بوده و با قرارگرفتن در فضای پسابرجام شرایط تغییر کرده است و وضعیت قبلی وجود ندارد؛ بنابراین هر کس بتواند قرارداد مستقیم از شرکت‌های خودروساز دنیا ارائه کند هیچ‌ گونه محدودیتی برای فعالیت آن وجود ندارد و به هیچ وجه انحصاری در کار نخواهد بود.
صادقی در ادامه‌ با اشاره به این‌که سال گذشته انباشتگی ۱۹ میلیون حلقه لاستیک را در کشور داشتیم، ادامه داد: با توجه به میزان انباشتگی این تعداد لاستیک واردات انواع لاستیک به کشور را داشتیم، چرا که در این زمینه محدودیتی وجود نداشت؛ بنابراین تصمیم گرفتیم واردات لاستیک را به سمت برندهای اصلی دنیا سوق دهیم تا فقط لاستیک‌هایی که بالاترین سطح استاندارد کیفی را در اتحادیه اروپا دارند وارد شوند؛ بنابراین تولیدات داخلی را تقویت کردیم تا به رونق بازار آنها بیانجامد و علاوه بر بالارفتن کیفیت انباشتگی نیز نداشته باشیم.




کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.