خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 432253 جمعه 1 بهمن 1395 11:35

دی لایت چیست؟

خودرونگاران- شاید بارها در خیابان خودروهایی را دیده اید که چراغ های کوچک جلوی آنها روشن است، شاید حتی تصور کرده اید که راننده ناشی است و به اشتباه چراغ های کوچک که در اصطلاح عامه به مه شکن معروف هستند را روشن کرده است .

به گزارش خودرونگاران، این در خالی است که این قابیلت سیستم جدیدی است که در برخی خودروها و البته کشورها وجود دارد و حتی اجبار به استفاده از آن نیز مطرح است .  نام این سیستم دی لایت  است . 
همه ­ی ما امروزه اسم این آپشن را شنیدیم ولی در خصوص کارایی آن اطلاعات کافی نداریم! سیستم دی لایت برای اولین بار توسط اداره ­ی امنیت ایالات متحده در سال 2008 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

دلیل این بررسی ها، آمار رو به افزایش تصادف عابران پیاده و دوچرخه سواران با خودروها بود. خیلی از مردم فکر می کنند که دی لایت لامپ­ هایی هستند که در روز برای زیبایی خودرو روشن می­ شوند. اما این چراغ­ ها فقط برای زیبایی نیستند! کار این چراغ ها جلب توجه عابران پیاده و همچنین راننده ­ی خودروی مقابل است. وظیفه ­ی این چراغ ها این است که توجه شما را به خود جلب کند و زمانی که می­ خواهید از خیابان عبور کنید بتوانید فاصله­ ی ایمنی را با خودرویی که در مقابل شما است رعایت کنید.
البته این امکان چند سالی هست که در آمریکا و انگلستان مورد استفاده قرار می­ گیرد. حتی در کشور آمریکا خودروی­ هایی که از سیستم دی لایت پیشرفته بهره­مند باشند هزینه ­ی بیمه ­ی کمتری پرداخت می­ کنند. برای مثال می­ توان گفت خودرو­هایی که چراغ­ های دیلایتشان همراه با روشن شدن خودرو شروع به کار کند، از هزینه­ ی بیمه­ ی کمتری برخوردار هستند. 
کشور اسکاندیناوی به علت مه ­آلود بودن، برای اولین بار استفاده از این تکنولوژی را برای خودرو سازان اجباری کرد. لازم به ذکر است که مصرف برق دی لایت ها فقط 5 وات است که این رقم برای لامپ­ های LED تا 9 وات هم میرسد.





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.