خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 432535 شنبه 9 بهمن 1395 12:54
درخواست نعمت زاده از دو معاون رییس جمهور

پیگیر تصویب بسته تولید خودروهای برقی باشید

خودرونگاران- محمد نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر این که تولید خودروهای هیبریدی و برقی یک الزام است از دو معاون اجرایی و محیط زیست رییس جمهور درخواست کرد تا به دنبال. تصویب بسته حمایتی دولت برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی باشید.

به گزارش خودرونگاران، وی که در مراسم جایگزینی کلید به کلید چهلمین تاکسی فرسوده صحبت می کرد با اشاره به این که باید درود و سلام فرستاد به روح سردار سازندگی حجه السلام هاشمی گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده انجام شده است اما باید با همین روال در بخش خودروهای سنگین و ناوگان جاده ای هم انجام شود.

وزیر صنعت در پاسخ به درخواست های نمایندگان مجلس در مورد تولید خودروهای یورو ٥ گفت : سال آینده خودروهای یورو ٥ و ٦ عرضه خواهند شد .در عبن حال دو خودروساز داخلی برای طراحی موتورهای پیشرفته دو قرارداد باآلمانی ها و اتریشی منعقد شده است.
نعمت زاده همچنین به همکاری برای تولید خودروهای احتراقی برای اتوبوس ها و کامبونها اشاره کرد و گفت: برای تولید خودروهای موتور دیزلی و cng شهری قرارداد منعقد شده است که امیدواریم تا اوایل سال آینده شروع شود .
وی همچنین در خصوص تولید موتورسیکلت های انژکتوری و در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس تاکید کرد : بر خلاف خودروسازان ،موتورسازان زیادی در کسور داریم که با واردات قطعات مختلف اقدام به تولید موتور می کنند ، به همین جهت از اول تیرماه جلوی ثبت سفارش کاربراتور را برای موتور سیکلت گرفتیم و تنها انژکتور ثبت سفارش شد و این موتور سیکلت سازان تنها تا پایان سال جاری حق دارند موتورکاربراتوری تولید کنند و در سال آینده تنها موتور سیکلت های انژکتوری و برقی تولید خواهد شد .
به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت،تولید١٥هزار موتورسیکلت برقی از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شده است.




کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.