خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 432833 دوشنبه 18 بهمن 1395 9:25
چه زمانی خودرو خود را بفروشیم ؟؟

گره های کور عمر مفید یک خودرو

خودرونگاران- یکی از اساسی ترین سوالات دارندگان خودرو در کشور مربوط به زمان تعویض خودرو است .

به گزارش خودرونگاران، اکثر دارندگان خودرو تمایل دارند تا پیش از این که خودروشان به اصطلاح عوام به خرج بیافتد خودروی خود را تعویض کنند ، به همین جهت نخستین سوالی که اغلل دارندگان خودرو از نمایشگاه داران و تعمیرکاران خودرویی میپرسند در مورد بهترین زمان تعویض خودروشان است . 
نا گفته پیداست که هر خودرویی، عمر مفیدی دارد که پس از آن،هزینه های نگه داری و تعمیراتش بسیار زیاد خواهد بود، لذا بهتر است با رعایت نکاتی در زمینه نحوه استفاده و نگه داری خودرو، پایان عمر مفید خودرو را به تاخیر بیندازیم و در حقیقت، از آن بیش تر و بهتر استفاده کنیم. 
در این مبحث، به ده ها نکته آموزشی که شامل بهترین توصیه های کارشناسانه، ترفندهای شگفت انگیز و نکات نگه داری از خودرواست، خواهیم پرداخت؛ مباحثی که با انجام آن خودرو در وضعیت عالی و مناسبی قرار گرفته و از عمر طولانی تر برخوردار خواهد شد. 
↙️اگر خودروتان در 1600 کیلومتر اول دچار نقص شد، با سرعت کم تر از 90 کیلومتر در ساعت یا با سرعتی که در دفترچه راهنمای آن قید شده، حرکت کنید. از تحمیل بارهای سنگین به قوای محرکه پرهیز کنید، مانند بکسل کردن و گذاشتن بار زیاد روی باربند یا صندوق عقب. 
↙️اجازه ندهید خودروتان برای مدت طولانی در حالت خلاص روشن باشد، زیرا فشار روغن موتور در حالت کارکرد درجا، کم بوده و حرارت آن هم بالا می رود، به همین جهت در این حالت، روان کاری همه قطعات موتور به خوبی انجام نمی شود. 
↙️سعی کنید با سرعت کم تا متوسط حرکت کنید و در دقایق اولیه رانندگی دور موتور را زیر سه هزار دور در دقیقه قرار دهید. 
↙️با دقت برانید .توجه داشتن به خودرو فقط مربوط به زمان خرابی آن نیست بلکه باید هر روز با دقت رانندگی کنید تا مسافت های طولانی را بدون صرف هزینه تعمیرات طی کنید. 
↙️نگذارید موتور درجا کار کند، چون این کار راه سریعی برای استهلاک شدید موتور است به خصوص زمانی که هوای بیرون سرد است. هنگامی که شروع به رانندگی می کنید سرعت را به آرامی زیاد کنید. بیش ترین استهلاک موتور و قسمت های مختلف آن در 10 تا 20 دقیقه اول کارکرد رخ می دهد. 
↙️اگر فکر می کنید با درجا کار کردن موتور به گرم کردن آن کمک می کنید، درست نیست، زیرا موتور در دمای خیلی بالا خوب کار نمی کند و منجر به احتراق ناقص سوخت، رسوب دوده روی دیواره های سیلندر، آلودگی روغن و یا آسیب دیدگی قطعات موتور می شود. 
هنگامی که پشت چراغ قرمز هستید، دنده را خلاص کنید تا فشار کم تری به موتور و جعبه دنده وارد آید. 
↙️از رانندگی در سرعت های بالا و شتاب گرفتن مخصوصا زمانی که هوای بیرون خیلی داغ یا خیلی سرد است، پرهیز کنید زیرا چنین رفتار رانندگی منجر به نیاز موتور به تعمیرات مکرر خواهد شد.
↙️عمر تایرها را با رانندگی محتاطانه بیشتر کنید. 
محدوده سرعت قید شده را رعایت کنید. از حرکتها، توقف ها و دورزدن های سریع پرهیز کنید. از چاله ها و موانع جاده اجتناب کنید. هنگام توقف، تایر را به جدول نکوبید. 
↙️هنگامی که فرمان را می چرخانید، آن را تا آخر به راست یا چپ برای بیش تر از چند ثانیه نگه ندارید زیرا می تواند پمپ فرمان هیدرولیک را خراب کند. 
↙️بیش تر استهلاک و آلودگی که خودرو تولید می کند،در چند دقیقه اول رانندگی اتفاق می افتد؛ بنابراین سفرهای کوتاه مدت تان را یک کاسه کنید و حتی الامکان این کار را در ساعت های کم ترافیک انجام دهید تا موتور، سرحال تر باشد. 
↙️بنزین را در پمپ جایگاه های خوب بزنید. یکی از بزرگتربن مشکلات فعلی که حتی صدای اعتراض وزیر نفت را نیز بلند کرد کیفیت بنزین و توزیع بنزین است.
از دوستان و آشنایان بپرسید که به تجربه، کدام جایگاه بنزین را بیش تر می پسندند و از کیفیت بنزین آن و میزان پیمایش خودروش ان با یک باک، راضی هستند،چون بعضی از جایگاه ها فیلتر بنزین ندارند و ممکن است بنزین کثیف وارد باک شود. بقیه جایگاه ها ممکن است آب وارد بنزین شان شود. پس پمپ بنزینی را پیدا کنید که به آن اعتماد داشته باشید
↙️اگر تانکر سوخت دیدید، بنزین نزنید.اگر به طور اتفاقی، تریلر تانکر سوخت در پمپ بنزین دیدید، برای پرکردن باک به دنبال پمپ بنزین دیگری باشید زیرا ممکن است زمانی که مخزن جایگاه در حال پرشدن است، رسوبات و گل و لای کف مخزن بالا بیاید و این ته نشست در بنزین سبب مسدود شدن فیلترهای سوخت و سیستم تزریق مستقیم سوخت شده و یا منجر به عملکرد ضعیف و احتمالا تعمیرات مکرر شود.
↙️اگر گیر افتادید، سخت نگیرید.اگر در برف یا گل و لای گیر کرده اید، سعی کنید زیاد بکسباد نکنید چرا که در این حالت، علاوه بر این که تایرها بکسباد خواهند کرد، سبب می شود تا مقدار بسیار زیادی گرما برای جعبه دنده، کلاچ و دیفرانسیل به وجود آید. شاید بکسل کردن نسبت به این کار، روش بهتری باشد. همراه داشتن ابزار کمکی مانند شن وماسه ریزه نیز می تواند فکر خوبی باشد.
↙️دسته کلید را سبک کنید.هنگامی که استارت می زنید، به زنجیر کلیدهای خودرو دقت کنید؛ چند کلید دیگر از آن آویزان است؟ سنگین بودن دسته کلید خودرو سبب پوسیدگی مغزی استارت خواهد شد و در این صورت روشن شدن موتور خوب صورت نمی گیرد. به هرصورت، اگر متوجه شدید که کلید داخل مغزی استارت گیر می کند سریعا به فکر تعویض مغزی باشید.
↙️گاهی اوقات هر قدر هم که محتاط باشید، تصادفی برایتان رخ می دهد. در این شرایط اگر بیمه گر خوبی انتخاب کرده باشید خواهید توانست از عهده هزینه بازسازی بخش های آسیب دیده خودرو برآ یید.
↙️آمار خودرو را داشته باشید.همیشه داخل داشبورد، قلم و کاغذ داشته باشید تا مصرف سوخت و زمان پرکردن باک بنزین و تعویض روغن و فیلتر و امثالهم را در آن یادداشت کنید، زیراافزایش مصرف سوخت، به شما هشدار خواهد داد که خودرو نقص فنی داشته و باید آن را نزد تعمیرکار ببرید.
↙️از خودرو هنگام پارک طولانی مدت مراقبت کنید.اگر قصد دارید چند ماه از خودرو استفاده نکنید، باید به طرز اصولی از آن مراقبت و نگه داری کنید تا جلوی خسارت و تعمیرات اساسی را بگیرید.باک بنزین را پر کنید تا از تراکم بخار و رطوبت در آن جلوگیری شود.
خودرو را تمام و کمال بشویید و واکس بزنید.ترمز دستی را خلاص کنید تا مانع از استهلاک آن شود.ارتباط باتری را قطع کرده و آن را بردارید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. باتری را روی شارژر سه گانه قرار دهید یا به طور دوره ای آب باتری را خالی کنید و از یک لامپ سبک کوچک استفاده کرده و سپس آن را با شارژر ولتاژ پایین دوباره شارژ کنید. لوله اگزوز را با یک پارچه ضخیم مسدود کنید تا هوای مرطوب وارد آن نشود.





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.