به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا ، احمدرضا عامری با بیان این مطلب تصریح کرد: همانطور که از چند سال قبل برنامهریزی برای ایجاد تغییر در شرایط ناوگان جادهای کلید خورده، رانندگان متقاضی در این حوزه آمادگی لازم را برای ایجاد تغییر در شرایط اتوبوسهایشان اعلام کردند. هر چند هنوز بعضی از بخشهای کار شرایط را برای اجرای این نوسازی دشوار میکند.
وی با اشاره به فاصله قیمتی زیادی که میان اتوبوسهای جدید با نرخگذاری اتوبوسهای قدیمی وجود دارد، عنوان کرد: بخشی از این فاصله قیمتی با استفاده از تسهیلاتی جبران میشود که دولت برای رانندگان فراهم آورده است اما همچنان با توجه به بالا بودن این فاصله کار برای بسیاری از رانندههای اتوبوسهای بین شهری نیز در جابهجایی ناوگانشان دشوار است.
دبیر انجمن تعاونیهای مسافری کشور در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش مبلغ تسهیلات برای نوسازی ناوگان وجود دارد نیز گفت: با وجود صحبتهایی که در طول این ماهها مطرح شده، هنوز در عرصه عمل تفاوتی بر میزان تسهیلات ارائه شده به رانندگان مشاهده نمیشود و از این رو آنها برای ایجاد تغییر در شرایطشان فشارهای زیادی را متحمل میشوند.
عامری اضافه کرد: در صورت افزایش حمایتها میتوان انتظار داشت سرعت نوسازی ناوگان جادهای کشور به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.
به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی چند هفته قبل با مشارکت یکی از سرمایهگذاران بخش خصوصی طرح حمایت از نوسازی ناوگان جادهای در حوزه باری را به طور رسمی کلید زد که این موضوع باعث افزایش حمایتها از رانندگان فعال در این حوزه خواهد شد.
هنوز شرایط برای افزایش تسهیلات در حوزه مسافری فراهم نشده و از این رو رانندهها مجبورند در بعضی حوزهها برای تغییر در خودروهایشان هزینهای چند صد میلیونی را به شکل شخصی فراهم کنند که این موضوع نوسازی ناوگان جادهای را با مشکلاتی مواجه میکند.
طبق برآوردهای انجام گرفته از سوی سازمان راهداری حدود ۳۰ درصد از ناوگان اتوبوسی فعال در جادههای ایران فرسوده هستند که نیاز به نوسازی جدی دارند.