به گزارش خودرونگاران به نقل از میزان ، داوود کشاورزیان در خصوص ایمنی جاده ها گفت: مواردی همچون تقاطع ها و دوربرگردان ها نقش تاثیرگذاری دارد و به ایمنی جاده های کشور کمک می کند.
وی اظهار کرد: همه در زمینه ایمنی راه ها مسئولیت داریم و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در بخش نگهداری راه ها و حمل و نقل وظایفی را برعهده دارد .
کشاورزیان تامین اعتبار نگهداری راه های شریانی ازمحل اعتبارات ملی و غیرشریانی را از محل منابع استانی عنوان و اضافه کرد: بدلیل کمبود اعتبارات، دشواری هایی در این مسیر وجود دارد که باید به صورت جدی، به آنها توجه شود.
وی اعمال عوارض بر سوخت یا خودرو را از راهکارهای موثر در بخش تامین بودجه برای نگهداری راه ها دانست و گفت: اگر سالانه پنج تا شش هزار میلیارد تومان داشته باشیم، می توانیم به نحو خیلی خوب راه ها را نگهداری کنیم چراکه پروژه های راهداری، پروژه هایی زودبازده است که مردم می توانند آثار آن را ببینند.
ارتقاء کیفیت وسائط نقلیه عمومی از طریق برندسازی شرکت ها
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در بخش ملی پروژه های متعددی در ایمنی راه ها در دست اقدام است، اظهار کرد: استفاده از دوربین های ثبت تخلف و سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) در ناوگان اتوبوس ها شروع شده که در آینده تمامی ناوگان عمومی را تحت پوشش قرار می دهد.
وی با اشاره به وجود پایانه مرزی و بندری در گیلان تصریح کرد: این استان به واسطه وجود پایانه مرزی و بندری، استانی مهم در بخش حمل و نقل چه از نظر مسافر و چه حمل کالا محسوب می شود.
کشاورزیان یادآور شد: میزان استقبال مردم از وسائط نقلیه عمومی هرساله روند کاهشی دارد چراکه مردم تمایل دارند با خودروهای شخصی و به صورت خانوادگی سفر کنند.
وی رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را ارتقاء کیفیت از طریق برندسازی عنوان و بیان کرد: این موضوع به آن معناست که شرکت های ذیربط به عملکرد راننده و اتوبوس ها نظارت داشته باشند.
کشاورزیان با بیان اینکه بین دو هزار و ۴۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ شرکت حمل و نقل در کشور داریم، خاطرنشان کرد: بنا داریم این شرکت ها را در قالب ۳۰ تا ۴۰ برند ساماندهی و مدیریت کنیم.
وی اولویت واگذاری شرکت های مسافربری را مربوط به افرادی دارای سابقه در این بخش ذکر کرد.
سیاست سازمان راهداری، نوسازی ناوگان است
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: قراردادهای متعددی برای نوسازی ناوگان با سازندگان اتوبوس ها و خودروهای سواری داریم و در کنار اعطای تسهیلات، در آینده ای نزدیک، محدودیت هایی را برای تردد ماشین های فرسوده اعمال خواهیم کرد.
وی افزود: بیش از ۴۰ هزار دستگاه در بخش ناوگان حمل کالا ، افزون بر ۴۰ سال عمر دارند و مصرف سوخت شان دو برابر دیگر دستگاه هاست و راحت بودن راننده در این ماشین ها صفر است.
کشاورزیان همچنین با بیان اینکه در بخش حمل و نقل بین المللی برخی استان ها بدنبال اخذ مجوز بودند، گفت: در صورت قبولی در آزمونی که در این راستا برگزار خواهد شد، مجوز تاسیس شرکت حمل و نقل بین المللی اعطا می شود.