شناسه خبر :
433696
|
شنبه 14 اسفند 1395 11:2
|
ما به کنار، تکلیف 2008 چیست؟
|
|
خودرونگاران- خبرها را مرور می کردم که به تخلف در تولید پژو2008 رسیدم. تعیین کننده تخلف اینبار یکی از فعالان صنعت خودرو و قطعه بود. دلیل تخلف هم آغاز تولید این محصول با 20درصد تولید داخل بود بجای 40درصد قول داده شده!
به گزارش خودرونگاران، اینکه ایران خودرو و پژو سهم 40درصدی ایرانیان در تولید پژو2008 را از روز اول قول داده اند یا سال اول موضوعی جداگانه است اما کمی که بیشتر اظهارنظر خوانده شود دلیل اعمال تخلف هم عیان می شود.
دبیر انجمن قطعهسازان همگن –لطفا یک نفر این همگن را برای من تشریح کند و با رسم شکل بگوید همگن چیست و چه فرقی با ناهمگن دارد؟- گفته است: « مطابق مذاکراتی که صورت گرفته تا تیرماه سال آینده این رقم به 40 درصد خواهد رسید و همزمان نیز کارشناسان فرانسوی در حال آنالیز کیفیت قطعهسازان داخلی هستند. مهم ترین علت کندی مذاکرات با قطعهسازان داخلی، فرسودگی ماشین آلات آنهاست. مهمترین دلیل کندی پیشرفت کار هم، عدم آمادگی قطعهسازان داخلی است زیرا دستگاههای آنها فرسوده شده است...»
درخواست رسمی نگارنده این است که ما به کنار، تکلیف کارشناسان فرانسوی، خودروسازان داخلی، پژو2008، داخلی سازی محترم و 40درصد عزیز را مشخص کنید لطفا. وقتی صراحتا اعتراف می کنید که قطعه سازان داخلی آمادگی تولید قطعات مورد نیاز برای این محصول را در ابتدای امر ندارند، تکلیف چیست؟ تولید و عرضه محصول متوقف شود تا قطعه سازان بتوانند با برگزاری چندین اردوی داخلی و خارجی به آمادگی لازم برسند؟ تولید آغاز شود و هر روز عیان شدن چنین تخلفاتی را در رسانه ها نظاره گر باشیم؟ به پژو2008 بگوئیم سخت نگیر و به استفاده از قطعات پیکان و پژو405 و پراید در تولیدت رضایت بده؟!! یا اینکه راه دیگری پیشنهاد می کنید؟
ایلیا علوی
کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.