به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، علت شکست دایملر در کاهش میزان آلایندگی، تمایل مشتریان برای خرید خودروهای شاسی بلند بوده که آلایندگی بیشتری نسبت به خودروهای سواری دارند. استقبال مصرف کنندگان از این خودروها، رسیدن خودروسازان به اهداف اروپایی برای محدود کردن آلایندگی خودروها به ۹۵ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تا سال ۲۰۲۰ را دشوارتر ساخته است.
دایملر اعلام کرد انتظار دارد مرسدس بنز که زیرمجموعه این شرکت است، تحت یک سرمایه گذاری به ارزش ۱۰ میلیارد یورو، بیش از ۱۰ مدل برقی جدید تا سال ۲۰۲۲ عرضه کند در حالیکه هدف مذکور پیش از این تا سال ۲۰۲۵ تعیین شده بود.
این شرکت کاهش میزان کاهش آلایندگی خودروهای مرسدس بنز و برند اسمارت به ۱۰۰ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تا سال ۲۰۲۰ را هدف گذاری کرده است.
متوسط میزان آلایندگی خودروهای مرسدس بنز ۱۲۳ گرم در سال میلادی گذشته بود که نسبت به سال ۲۰۱۵ تغییری نداشت. برای نخستین بار از سال ۲۰۰۷ است که دایملر با وجود معرفی موتورهایی با مصرف بهینه در مدلهایش، موفق نشده است به اهداف کاهش آلایندگی دست پیدا کند.
دایملر پیش بینی کرده است در سه ماهه اول سال میلادی جاری شاهد حجم فروش بالای خودروهای مرسدس بنز باشد. این خودروساز اهداف فروش و درآمد کل سال را تغییر نداد و انتظار دارد با فروش قابل توجه خودروهای مرسدس بنز، درآمدش اندکی افزایش پیدا کند.