به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، این بودجه برای ۳۸ پروژه شامل ۶۲ میلیون پوند برای خودروهای پاک و ۳۱ میلیون پوند برای خودروهای اتوماتیک است و از ۲۴۰۰ شغل حمایت میکند.
این بودجه بخشی از تلاش برای شناسایی و توسعه صنایع آینده در شرایطی است که انگلیس در آستانه خروج از عضویت اتحادیه اروپا و به خطر انداختن روابط تجاری با همسایگان نزدیک خود است.
گِرگ کلارک، وزیر بازرگانی انگلیس برای متقاعد کردن خودروسازان به ماندن و گسترش فعالیتهای تولید در انگلیس، به شرکتهای خودروسازی از جمله نیسان موتور و پژو سیتروئن نسبت به تعهد این کشور در قبال صنعت خودرو تضمین داده است.
کلارک در ایمیلی به بلومبرگ گفت: خودروهای بدون راننده و خودروهایی که آلایندگی اندکی دارند، آینده صنعت خودرو را تشکیل میدهند و از آنجا که دولت انگلیس مصمم است از طریق استراتژی صنعتی، قدرت بگیرد و انگلیس را در پیشاپیش این انقلاب قرار دهد، سرمایهگذاری در این فناوری بخش یکپارچهای از تلاشهای دولت برای تضمین رقابتی ماندن صنعت خودروی انگلیس است.