خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 434828 یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 10:11
آمارها اعلام کردند

93 درصد خودروهای تولید کشور سواری بودند

خودرونگاران - نگاهی به آمارهای موجود از سبد تولیدی خودروسازان و وارد کننده ها نشان می دهد که خودرو های سواری، عمده ی تولیدات خودرو سازان داخلی را تشکیل می دهند. این بررسی همچنین نشان می دهد که نسبت تولید خودروی سواری به کل خودروهای تولید شده در کشور در سال گذشته حدود 93 درصد است.

به گزارش خودرونگاران ، این آمار همچنین نشان می دهد که  82.2 درصد از این تعداد  خودروهای سواری تولید شده ،در بازه قیمتی 40 میلیون تومان و کمتر از آن هستند.  تجمیع این حجم از تولید در بازه قیمتی خاص  از هر دو عامل توان خرید مصرف کننده و سبد محصولات خودرو سازان متاثر است؛ زیرا از سویی توان مالی خرید خودرو با میزان درآمد سرانه ی خانواده ها ارتباط مستقیم دارد و از طرفی  خودرو سازان نسبت به تولید خودرو های متناسب با این توان خرید با توجه به گستردگی بازار فروش آنها تمایل بیشتری دارند.

بدین ترتیب ،مشتری خودرو در برابر خود سبد محصولاتی را می بیند که گر چه به لحاظ کیفیت و امکانات چندان جذاب و به روز نیست ،ولی قابل خریداری و استفاده است. اما این، همه ی داستان نیست. اگر به نسبت خودرو های تولید شده ،مجموع ارزش بازار این خودرو ها و وضعیت کیفی آنها بر اساس ارزیابی سازمان استاندارد توجه کنیم،نکات قابل تاملی در این موضوع  جلوه گر خواهند شد:

7.7 میلیارد یورو ارزش بازار
در همین حال آمار منتشر شده نشان  می دهد که مجموع هزینه ای که در سال گدشته برای خرید خودرو های کمتر از 40 میلیون تومان از سوی مردم انجام شده است ، عددی حدود 7.7 میلیارد یورو است.این رقم ،در شرایطی صرف خرید این رده از خودرو ها شده است که غالب این خودرو ها هزینه های اولیه مربوط به طراحی و راه اندازی و داخلی سازی قطعات را گدرانده و حاشیه سود مناسبی را برای خودروسازان فراهم می کنند. تسهیل شرایط خرید یکی از راه های افزایش سفارش خودروها و به دنبال آن افزایش درآمد خودرو سازان در سال گذشته بوده است .بررسی نمودار زیر و میزان تخصیص درصد تولید هر خودرو از این حجم گردش مالی،قابل توجه است :

از مجموعیک میلیون و 255 هزار و 211 دستگاه خودروی تولید شده در کشور، یک میلیون و 31 هزار و 920 دستگاهخودرو متعلق به بازه ی قیمتی کمتر از 40 میلیون تومان بوده است. با توجه به اینکه خودروسازان بزرگ کشور با توجه به بهبود وضعیت تحریم ها و امکان تبادل مالی بین المللی و واردات قطعات مورد نیازدر سال گذشته روند افزایشی تولید را دنبال می کردند، میزان رشد تولید خودرو های این رده نسبت به سال پیش از آن حدود 40 درصد بوده است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 







 

 

 

 

 

 

 

 





کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.