به گزارش خودروگاران به نقل از ایسنا، دادههای بانک بینالمللی بازرگانان چین نشان میدهد که خردهفروشی تسلا در چین نیز در ماه نوامبر پس از اینکه خودروساز آمریکایی قیمتها را کاهش داد و مشوقهایی برای مدل 3 و مدل Y خود ارائه کرد، نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شد. طبق دادهها، فروش خرده فروشی بیوایدی از اول تا 27 نوامبر به 152 هزار و 863 دستگاه رسید که تقریباً 83 درصد افزایش میانگین فروش روزانه را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد.
آمار بیوایدی بالاتر از خرده فروشی فولکس واگن با 143 هزار و 602 خودرو و تویوتا 115 هزار و 272 خودرو بود که به ترتیب 0.3 و 0.5 درصد کمتر در سال بود. با این حال، گروه فولکس واگن همچنان از بیوایدی پیشی گرفته است، در حالی که 36 هزار و 847 دستگاه فروخته شده با نام تجاری آئودی را شامل میشود.
اگر روند خرده فروشی برای کل ماه ادامه داشته باشد، این اولین باری است که بیوایدی که در سال 2003 شروع به ساخت خودرو کرد در صدر جدول فروش در چین قرار گرفت و اولین بار است که یک شرکت با مجموعهای از خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروهای الکتریکی در جدول پیشتاز است.
دادههای بانک بینالمللی بازرگانان چین نشان داد که فروش کلی خردهفروشی خودروهای تولید شده در چین از نظر میانگین فروش روزانه در چهار هفته اول نوامبر 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با کاهش دو درصدی در سه هفته اول اکتبر کاهش داشته است.
بر اساس گزارش رویترز، برندهای معتبر از جمله فولکسواگن، جنرال موتورز، فورد و هیوندای، شاهد کاهش استفاده از کارخانه در چین بین 30 تا بیش از 50 درصد در پنج سال گذشته بودهاند.