خودرونگارانیان

www.BourseKhabarIranian.ir/

شناسه خبر : 568534 یکشنبه 9 بهمن 1401 9:11

افتتاح ایستگاه شارژ ریویان در آمریکا

خودرونگاران_ریویان و شرکت خورشیدی کلییرلوپ اولین شارژرهای خودروی الکتریکی خورشیدی این سازنده آمریکایی را در تنسی روشن کردند. تنسی اولین شهری در ایالات متحده است که از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی با انرژی خورشیدی ریویان بهره می‌برد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، غرفه‌‌های شارژ ریویان که وی پوینتس نامیده می‌شوند، توسط یک مزرعه خورشیدی در مجاورت آن تغذیه می‌شوند و در مجموع ظرفیت یک مگاوات (MW) دارد. این شرکت قصد دارد پروژه بزرگ‌‌تر 75/ 6مگاواتی را تامین مالی کند که تمام شارژرهای وی پوینتس در ایالت را تامین خواهد کرد. 

به گفته ریویان، شارژرهای وی پوینتس ایستگاه‌های سطح 2 هستند که به روی تمام خودروهای برقی باز می‌شوند و می‌توانند تا 5/ 11کیلووات برق را ارائه دهند. انرژی این شارژرها 100درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود و شرکت آمریکایی قصد دارد بیش از 10هزار عدد از آنها را در سراسر ایالات متحده و کانادا نصب کند.

شبکه شارژ قدرتمندتر ریویان منحصر به خودروهای آن است و شبکه ماجراجویی ریویان نامیده می‌شود. این خودروساز برقی قصد دارد بیش از 3500 ایستگاه شارژ سریع را در ایالات متحده و کانادا راه‌اندازی کند که به طور کامل از انرژی‌های تجدید‌پذیر نیرو می‌گیرند.

کلیه حقوق این سایت برای خودرونگارانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.‎BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.