به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، نمایشگاه تحرک ژاپن که روز پنجشنبه افتتاح میشود، در لحظهای حساس برای صنعت داخلی برگزار میشود. تویوتا، پرفروشترین خودروساز جهان، امسال یک محور راهبردی برای خودروهای برقی باتریدار، از جمله برنامههایی برای تجاریسازی باتریهای پیشرفته و استفاده از فناوری ریختهگری که توسط تسلا پیشگام بود، اعلام کرد. بیوایدی، برترین خودروساز چینی، اولین خودروساز چینی خواهد بود که مدلهای خود را در این نمایشگاه به نمایش میگذارد و یکی از تنها سه خودروساز خارجی که این کار را انجام میدهد، همراه با برندهای آلمانی مرسدس بنز و بیامو خواهد بود.
خودروسازان خارجی برخلاف بسیاری از شرکتهای ژاپنی که خودروهای مفهومی را به نمایش میگذارند، همگی خودروهای برقی باتریدار را نشان میدهند که در حال حاضر تولید شده یا قرار است در حال تولید باشند. صنعت خودروی ژاپن همچنین با فشار ناشی از هزینههای بالای ورودی و افت فروش در چین مواجه است که برندهای ژاپنی مانند نیسان و میتسوبیشی که بیشتر از سایر سازندگان غیرچینی آسیب دیدهاند، تصمیم گرفتهاند تولید خود را در آنجا پایان دهند. تویوتا در این نمایشگاه مدلهای مفهومی مختلفی را به نمایش میگذارد که از جمله آنها میتوان به خودروی اسپرت، پیکاپتراک متوسط اشاره کرد. بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش مدتهاست که از رویکردی چندجانبه برای کاهش انتشار کربن حمایت میکند که شامل سایر گزینههای انرژی الکتریکی و جایگزین به جز خودروهای برقی باتری میشود.
این شرکت مدلهای جدیدی از سری Century و Crown خود را که قبلا به عنوان خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی رونمایی کرده بود، به نمایش خواهد گذاشت. نیسان قصد دارد مدلهای آریا، لیف و ساکورا با باتری را به همراه مدلهای مفهومی خودروهای الکتریکی باتریدار جدید مانند مینیون لوکس به نمایش بگذارد. خودروسازان ژاپنی بهرغم تلاش برای جذب مخاطبان گستردهتر، با فشار فزایندهای از سوی جمعیتی که بهسرعت در حال پیری و رو به کاهش است که جوانان کمتری برای خرید خودرو دارد، مقابله میکنند و بر فروش خودرو فشار میآورند. بر اساس دادههای انجمن خودروسازان ژاپن که به سال 1993 برمیگردد، ثبتنامهای جدید خودروهای سواری در سال گذشته به پایینترین رکورد سالانه خود رسید.