به گزارش خودرونگاران به نقل از ارتباطات زامیاد، بابک مصدق معاونت توسعه محصول شرکت زامیاد گفت: با هدف مدیریت هرچه بهتر مصرف سوخت و کنترل آلاینده های خروجی از اگزوز خودرو، ضمن استفاده از کاتالیست جدید، پیادهسازی سیستم مدیریت موتور (EMS) انواع وانتزامیاد با پروتکل شبکه CAN در دستور کار قرار گرفت و کالیبراسیون موتور با ECU جدید ساخت داخل، نهایی شد.
مصدق با اشاره به سایر تغییرات موتور M24 پلاس نسبت به موتور Z24، افزود: در موتور M24 پلاس از دریچه گاز برقی استفاده می شود، همچنین به منظور ارتقاء کیفی وانتنیسان با پیشرانه جدید، مسیر برگشت سوخت از ریل به باک حذف شده است. این تغییرات باعث می شود موتور M24 پلاس، در قیاس با موتور Z24 کنترل دقیق تری برای میزان مصرف سوخت و آلایندگی داشته باشد که در نهایت با کاهش مصرف سوخت منجر به ارتقاء موتور از استاندارد یورو4 به یورو5 می گردد.
او ادامه داد: تولید وانت های SVP و SVPD شرکت زامیاد با پیشرانه بهبود یافته ی M24 پلاس آغاز شده و در سبد محصولات شرکت قرار گرفته است.
گفتنی است این موتور به سفارش شرکت زامیاد و با تکیه بر دانش فنی مهندسان شرکت مگاموتور طراحی و تولید شده است.