به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، سلیپانوف که سابقه طراحی لامبورگینی اوراکان، بوگاتی شیرون و کونیگزگ جمارا را در کارنامه دارد، میگوید ایده ساخت نیلو27 را در تمام دوران حرفهایاش در ذهن داشت و رویای او با ساخت این خودرو به حقیقت پیوسته است. او شرکت نیلو را بهتازگی با همکاری همسرش تاسیس کرده است. نام شرکت هم از ترکیب اسم دو دخترش، نیکا و لوسیا، گرفته شده است.
ساشا سلیپانوف معتقد است استفاده از فناوریهای جدید در سوپرکارها گرچه کارکرد آنها را بهتر کرده، اما همزمان باعث شده ارتباط احساسی انسان با خودرو کمتر و کمتر شود. راهحل او بازگشت به اصول و الهام از گذشته است. نیلو27 یک موتور دوازدهسیلندر دارد که به سیستم توربو مجهز نیست. این موتور که توسط شرکتی نیوزلندی ساخته شده 1070اسببخار نیرو تولید میکند. نیروی موتور از طریق یک جعبهدنده دستی به چرخها منتقل میشود. حداکثر سرعت خودرو بیش از 400کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش کمتر از سه ثانیه تخمین زده شده است. نیلو27 یک موتور دوازدهسیلندر دارد که بیش از هزار اسب بخار نیرو تولید میکند.
در طراحی نیلو27 از خودروهای مسابقه دهه شصت میلادی و سوپرکارهایی نظیر فورد GT40 و لامبورگینی کانتاچ الهام گرفته شده و به گفته آقای سلیپانوف فرم خودرو در عین زیبایی به کارکرد فنی آن کمک کرده است. اتاق خودرو ساده و آنالوگ است. برعکس اکثر سوپرکارهای جدید روی فرمان هیچ دکمهای نیست و به جز نمایشگری که نقش آینه عقب را دارد فناوری جدیدی در اتاق دیده نمیشود.
قرار است 15 دستگاه نیلو27 با همکاری یک شرکت آمریکایی به نام آریا تولید شود. سری اول خودرو فقط برای رانندگی در پیست مجوز دارد، اما آقای سلیپانوف وعده داده تا 50 دستگاه از این سوپرکار برای رانندگی در شهر هم تولید شود.