به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، خودروساز آمریکایی در بخش اطلاع رسانی نرم افزار خود گفته قابلیت های آپدیت جدید شامل شناسایی علائم و چراغ های راهنمایی، حرکت و تغییر مسیر بین خطوط با توجه به سرعت خواهد بود. تسلا همچنین گفته بود دوربین داخل خودرو میزان توجه راننده به جاده را اندازه گیری میکند.
قابلیت های این سیستم مشابه سیستم رانندگی تمام خودکار یا FSD محصولات تسلا در آمریکا است اما سیستم موجود در آمریکا پیشرفتهتر است. کامل نبودن سیستم موجود در چین نسبت به نسخه آمریکایی به این دلیل است که دیتای آن درباره نقشه جاده ها و شهر ها کم است و قوانین و تابلو های رانندگی کشور چین به درستی در آن وارد نشدهاند و در نتیجه سیستم درک درستی از قوانین ندارد.
ماسک گفته بود که میخواهد سیستم رانندگی خودکار را که با هوش مصنوعی توسعه داده شده وارد چین کند اما قوانین مربوط به انتقال تکنولوژی هر دو کشور این کار را سخت میکنند.
چند نفر از کاربران سیستم تسلا در چین گفتهاند که آپدیت جدید چیزی نیست که تسلا سالها وعده آن را میداد، در حالی که محصولات برند های چینی قیمت کمتری دارند و سیستم هایی با ویژگی های مشابه و صد البته رایگان در آنها تعبیه شده است.
یکی از خریداران تسلا در مصاحبهای گفته که به هنگام خرید مدل Long-Range Model 3 در سال 2019 فقط 7.720 دلار برای آپدیت های نرمافزاری سیستم FSD پرداخت کرده اما از نبود یک به روز رسانی درست خسته شده است.
تسلا برای دسترسی به نسخه محدود سیستم FSD مبلغ 9 هزار دلار از خریداران دریافت میکند که این سیستم فقط در مدل هایی با قیمت 32 هزار دلار یا بیشتر قابل سفارش است.
این در حالی است برند شیائومی سیستم هوشمند کمک راننده یا خودران پیشرفته خود را به همراه رهیاب شهری در کراساور 29.700 دلاری SU7 به صورت رایگان عرضه میکند.
همچنین برند BYD سیستم مشابهی را تقریبا در همه محصولات خود به صورت رایگان دارد که حتی شامل مدل هایی با قیمت حدودی 9.555 دلاری هم میشود.