به گزارش خورونگاران به نقل از ایسنا، «هاکان ساموئلسون»، در گوتنبرگ سوئد گفت: هدف ما اکنون این است که دو نسخه از نرمافزار و اجزای سیلیکونی، یعنی کامپیوتر در خودرو، داشته باشیم. ما به یک نسخه غربی و یک نسخه چینی نیاز داریم.
شرکت ولوو کارز از زمان تاسیس خود در سال 1927 در گوتنبرگ مستقر بوده است، اگرچه از سال 2010، بخش عمده سهام این شرکت متعلق به گروه هولدینگ جیلی چین بوده است.
اگر تلاشهایی برای تطبیق محصولات این خودروساز با بازارهای مختلف صورت نگیرد، تحقیق و توسعه چینی ولوو میتواند صادرات به آمریکا را پیچیده کند، به خصوص که واشنگتن به دنبال فاصله گرفتن از فناوری چینی است.
دولت بایدن در ژانویه، قانونی را نهایی کرد که خودروهای هوشمند تولید چین و روسیه را به دلیل نگرانیهای مرتبط با نشت احتمالی دادههای آمریکا ممنوع کرد. برخی نگران بودند که این خودروها همچنین میتوانند توسط کشورهای خارجی برای تداخل با شبکه برق آمریکا یا سایر زیرساختهای حیاتی مورد استفاده قرار گیرند.
شرکت ولوو کارز در گزارش درآمد سه ماهه اول سال میلادی جاری، از کاهش سود این خودروساز خبر داد که تا حدودی آن را به آشفتگی فعلی در اقتصاد جهانی نسبت داد. تعرفههای جدید 25 درصدی آمریکا بر خودروها و قطعات خودرو خارجی به طور قابلتوجهی برای شرکت ولوو، دردسرساز شده و تمایل مصرفکننده را کاهش و همچنین هزینههای واردات را افزایش داده است.
در این گزارش، شرکت ولوو کارز از یک برنامه عملیاتی برای بهبود سودآوری خبر داد که بر بازارهای آمریکا و چین به عنوان اولویتها تمرکز خواهد داشت.
«ساموئلسون» دوشنبه به یورونیوز گفت: میخواهد رویکرد شرکت را به بازار چین تغییر دهد و آن را با خواستههای بومی تطبیق دهد. او گفت: باید بیشتر به افراد بومی منطقه توجه داشته باشیم و با عادات و سلیقههای آنان سازگار شویم و شاید خودروهای ویژهای نیز برای بازار چین داشته باشیم.
«ساموئلسون» به خودرو «ایکس سی 70» (XC70) جدید، یک خودرو پلاگین هیبریدی با برد بیشتر که اخیرا در چین عرضه شده است، اشاره کرد و گفت: هدف آن، گرفتن سهم بازار از رقبایی مانند «بیوایدی» است.
طبق گزارش یورونیوز، فروش خردهفروشی خودروهای ولوو در سهماهه اول سال میلادی جاری در چین نسبت به سال میلادی گذشته 12 درصد کاهش یافته که 10 درصد از این کل را خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی تشکیل میدهند. فروش خودروهای ولوو در آمریکا، هشت درصد افزایش یافت که احتمالا به دلیل تعرفههای فروش در بازار آمریکا بوده است و خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی 28 درصد از این کل را تشکیل میدهند.
اگرچه این شرکت تمایل خود را برای تمرکز بیشتر بر مشتریان آمریکایی و چینی نشان داده است اما خودروهای ولوو هنوز به شدت به بازار اروپا متکی هستند. این منطقه تقریبا نیمی از کل فروش آن را برای سال 2024 و همین نسبت از فروش را در سه ماهه اول 2025 به خود اختصاص داده است.