با اجرای یک قانون جدید صورت میگیرد
الزام خودروسازان به تامین بهموقع قطعات یدکی
در حالی که کمبود قطعات یدکی از دلایل نارضایتی مصرفکنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو است، براساس یک قانون جدید این شرکتها ملزم به تامین به موقع قطعات یدکی خواهند بود.
<p>به گزارش&nbsp; خودرونگاران به نقل از&nbsp; ایسنا، ارزیابی&zwnj;های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مشتریان ایرانی از عملکرد نمایندگی&zwnj;های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور است.</p><p>&nbsp;</p><p>در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده است.</p><p>طبق این نظرسنجی، &quot;کمبود یا نبود قطعات یدکی&quot;، &quot;کیفیت پایین خدمات و تعمیرات&quot; و &quot;دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات&quot; از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف&zwnj;کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.</p><p>&nbsp;</p><p>این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین&zwnj;نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف&zwnj;کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است.</p><p>&nbsp;</p><p>در ماده 5 این قانون قید شده است:&quot; عرضه&zwnj;کننده خودرو موظف است سیستمی را برای تامین و توزیع به موقع قطعات یدکی مورد نیاز واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز آنها جهت ارایه به مصرف&zwnj;کنندگان، طراحی و اجرا کند&quot;.</p><p>&nbsp;</p><p>اصلاحیه آیین&zwnj;نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف&zwnj;کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس&zwnj;جمهوری، اجرایی خواهد شد.</p>