شناسه خبر : 422771
تاریخ انتشار :
بانک 100 درصد اسلامی تشکیل شود
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

بانک 100 درصد اسلامی تشکیل شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از شیوه بانکداری در ایران بر لزوم تشکیل یک بانک صد درصد اسلامی و بدون ربا تاکید کرد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا، آیت الله محسن اراکی در نشست کمیسیون تجار و بازرگانان جهان اسلام گفت: متاسفانه در جامعه ما، سیستم بانکداری اسلامی دارای روح اسلامی نیست.
وی مشکل اصلی در این زمینه را سیستم پوسیده و غیرکارشناسانه بانکی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: کسانی که فکر می کنند، تحریم بازار ما را متوقف کرده، قطعا در اشتباهند.
اراکی افزود: مهمترین کاری که اتحادیه تجار و بازرگانان جهان اسلام می توانند انجام دهند این است که در جهت ایجاد یک بانک صد در صد اسلامی که واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده باشد، تلاش کنند. یعنی باید بانکی تاسیس شود که مبتنی بر نفی حقیقی ربا و استفاده از سرمایه باشد.
وی همچنین بر تشکیل یک کمیته برای رسیدن به این هدف تاکید کرد و گفت: این کار بزرگترین راه برای تقریب خواهد بود و از این راه می توان مشکلات همه مسلمانان را رفع کرد.
در نشست اتحادیه تجار و بازرگانان که عصر دوشنبه با حضور بازرگانان جهان اسلام و به عنوان «بررسی نقش کلیدی تجارت و اقتصاد در جهان اسلام به منظور توسعه دیپلماسی وحدت» برگزار شد، پیشنهادات متعددی از سوی تجار کشورهای اسلامی ارائه شد.
تشکیل یک دبیرخانه ثابت و دائمی برای این اتحادیه به منظور تبادل اطلاعات میان تجار کشورهای اسلامی، طراحی وبسایتی برای انتشار اطلاعات و دستیابی به نتایج بهتر، اولویت دادن به صنایع مختلف از جمله صنعت توریسم هوایی، زمینی و مانند آن و همچنین توجه به برند حلال و تولید محصولات مختلف با این برند از موضوع هایی بود که در این نشست مطرح شد.
همچنین سرمایه گذاری مشترک و استفاده از مواد خام کشورهای اسلامی برای بالابردن ارزش افزوده و رساندن کیفیت کالاهای داخلی به کیفیت کالاهای اروپایی، تشکیل کمیته ای برای تحریم کالاهای صهیونیستی و متقاعد کردن مسلمانان برای استفاده نکردن از اینگونه کالاها و همچنین ایجاد یک سیستم بانکداری خالص اسلامی و بدون ربا در جوامع اسلامی از دیگر مسائلی بود که از سوی اعضای شرکت کننده بیان شد.
در پایان این نشست عبدالله سهرابی رئیس نشست و معاون اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد که به زودی دبیرخانه ثابت اتحادیه بازرگانان جهان اسلام تشکیل و نظرات و پیشنهادها در وب سایت آن منعکس خواهد شد.
بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از یکشنبه (ششم دیماه) با حضور 300 میهمان داخلی و 300 میهمان خارجی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد و قرار است امشب با صدور بیانیه ای در اختتامیه این کنفرانس که در هتل استقلال برگزار خواهد شد، به کار خود پایان دهد.


نظرات

نظر شما

: : :


ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.