شناسه خبر : 423222
تاریخ انتشار :
ایران از امن ترین مکان‌ها برای گردشگران روسی است

ایران از امن ترین مکان‌ها برای گردشگران روسی است

رئیس اداره گردشگری روسیه گفت: ایران یکی از امن ترین مکان ها برای گردشگران روسی است و روسیه آماده همکاری های نزدیک تر در این زمینه با ایران است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تسنیم، به نقل از اسپوتنیک نیوز، یک هیئت ایرانی، به ریاست مرتضی رحمانی موجد، معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روز پنجشنبه برای گفت و گو در خصوص همکاری ها در زمینه گردشگری با مقامات روس وارد مسکو شد.
اتحادیه متصدیان تورهای گردشگری روسیه در سایت اینترنتی خود اعلام کرد، در سال 2015، تعداد گردشگران ایرانی ای که به روسیه سفر کردند، رشد قابل توجهی داشت.
بر اساس این گزارش، حدود 34 هزار گردشگر ایرانی در نه ماهه نخست سال 2015 به روسیه سفر کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 111 درصد افزایش داشت.
در ماه نوامبر، ایران و روسیه توافق کردند که به صورت دو جانبه مراکز گردشگری در دو کشور ایجاد کنند.
ایران که از نظر تعداد اماکن دیدنی تاریخی و هنری از کشورهای برجسته جهان به شمار می رود، بیش از یک هزار هتل در کلاس جهانی دارد و تقریبا به همان تعداد مراکز سرگرمی در این کشور در حال احداث است.
اولگ سافونوف، رئیس اداره روس توریزم، در جریان دیدار با مرتضی رحمانی موحد گفت، ایران یکی از امن ترین مکان ها برای گردشگران روسی بوده و اینکه روسیه آماده همکاری های نزدیک تر در این زمینه است.
مرتضی رحمانی موحد به رادیو اسپوتنیک گفت: «مکان های زیبای فراوانی در روسیه و ایران وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها بازدید کنند و من امیدوارم با برداشته شدن رژیم ویزا، تبادل گردشگر بیشتری بین دو کشور انجام گیرد... امروز روسای شرکت های مهم گردشگری روسیه را دعوت کردیم تا به ایران بیایند و خودشان ببینند که برای سفر بیشتر تجار روس به کشور ما و سفر ایرانی ها به روسیه چه کار می توانند بکنند.»
وی افزود، ایران می تواند خلاء ناشی از بدتر شدن روابط با مصر و ترکیه را برای صنعت گردشگری روسیه پر کند.
رحمانی موجد تاکید کرد: «گردشگران روس هر موقع از سال که بیایند مورد استقبال قرار خواهند گرفت و از هر گونه خدمات مورد نیاز بهره مند خواهند شد. ما به دقت روحیات و ذائقه های روس ها را مورد مطالعه قرار می دهیم و تلاش می کنیم بهترین خدمات پولی ای را که می توانیم برای خرید به آنها ارائه دهیم.»
مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه نیز گفت که ایران ممکن است رژیم ویزا را برای گردشگران روسی به صورت یکجانبه لغو نماید.
شرکت هواپیمایی ماهان ایر ایران نیز قرار است از 21 ژانویه پروازهایی بین تهران و مسکو برقرار نماید.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.